לפיד מאשים: "כישלון שאין עליו כפרה"

יו"ר מפלגת יש עתיד הסביר מדוע בחר שלא להצטרף לממשלת החירום: "מותר לאזרחי ישראל לדרוש שפעם אחת יעשו את הדבר הנכון וכולנו יודעים מה הוא - ממשלה בלי קיצוניים עם קבינט קטן ויעיל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/23 18:49 כז בתשרי התשפד

לפיד מאשים: "כישלון שאין עליו כפרה"
"כישלון שאין עליו כפרה", לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום השישי למלחמה: לאחר שמפלגת המחנה המלכתי הצטרפה לממשלת החירום הלאומית, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את הממשלה והאשים אותה במתקפת הפתע של החמאס: "מה שקרה פה בשבת האחרונה הוא כשלון שאין עליו כפרה. אני לא אגיד יותר. עוד לא הגיע הזמן. הוא יגיע" פתח לפיד. "לוחמינו היום צריכים לדעת שהם יוצאים לקרב בשמה של מדינה שלמה. כולנו מאחוריהם. נתמוך בכל פעולה, נסייע בכל דרך שנוכל" הוסיף.

"מוקם פה מבנה שלא יוכל לעבוד. הוא רק יוסיף לבלאגן"

בהמשך הבהיר לפיד כי הוא תומך בהקמת ממשלת חירום: "הייתי הראשון להציע ממשלת חירום ואחדות, כבר בשבת אחר הצהריים. אם הייתי חושב שמה שמוקם היום הוא ממשלת אחדות אמיתית, הייתי גם הראשון להצטרף אליה. עדיין אפשר לעשות את זה".

לפיד הסביר מדוע סירב להצטרף לממשלת החירום הלאומית: "אנחנו לא נצטרף מפני שמוקם פה מבנה שלא יוכל לעבוד. הוא רק יוסיף לבלאגן. אין לי ספק שכוונותיהם של בני גנץ וגדי אייזנקוט טובות, אבל זוהי טעות בשיקול הדעת. במקום קבינט אחד, יהיו שני קבינטים, שכבר עכשיו מסוכסכים ביניהם".

נתניהו עם גנץ

נתניהו עם גנץ, צילום: חיים צח, לע"מ

"סמוטריץ' עדיין אחראי על חווארה ועל המנהל האזרחי. זה לא יכול לעבוד"

יו"ר האפוזיציה תקף את בן גביר וסמוטריץ': "בן גביר עדיין אחראי על המשטרה, על מג"ב, על הימ"מ, על הערים המעורבות, על מזרח ירושלים ועל הר הבית. כל הסמכויות שלו נשארו. סמוטריץ' עדיין אחראי על חווארה ועל המנהל האזרחי. זה לא יכול לעבוד".

לפיד דרש להוציא מהממשלה את "הגורמים הקיצוניים" לדבריו: "אני משאיר את ההצעה, הדרישה, התחינה שלי על השולחן: בואו נוציא מהממשלה את הגורמים הקיצונים שלא יאפשרו את ניהול המערכה, ונאחד כוחות לממשלה שפויה, רחבה וחזקה, עם מנגנון קבלת החלטות אפקטיבי". בתוך כך, יו"ר יש עתיד הבהיר כי המפלגה תתמוך בכל מהלכי הממשלה למיגור החמאס: "עד אז, נמשיך לתת גיבוי לכל פעולה שתוביל למיגור פושעי החמאס המתועבים - עד לנצחון המוחלט.

סמוטריץ

"בן גביר עדיין אחראי על המשטרה, סמוטריץ' על חווארה". צילום: Olivier Fitoussi/Flash90