מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו וגלנט: "נחסל את חמאס כמו דאע"ש", גנץ: "זו שותפות גורל"

ראש הממשלה שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי מסרו הצהרה משותפת בתום ישיבת הקבינט הראשונה של ממשלת החירום החדשה. נתניהו: "חמאס זה דאע"ש ונרסק ונחסל אותו כפי שדאע"ש רוסק" | גלנט: "ראינו מעשים ברברים שהעם היהודי לא חווה מאז 1945" | גנץ: "זו לא שותפות פוליטית - זו שותפות גורל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/23 22:48 כו בתשרי התשפד

נתניהו וגלנט: "נחסל את חמאס כמו דאע"ש", גנץ: "זו שותפות גורל"
נתניהו, גנץ וגלנט בשידור חי, צילום: Chaim Goldberg/Flash90 Yonatan Sindel/Flash90

היום החמישי למלחמה: מטחי הרקטות לישראל לא פוסקים ואזעקות נשמעו היום (ג') בדרום, בצפון ובגוש דן. חלק מהאזעקות שהופעלו בצפון היו התרעות שווה ועדיין לא ברור עם מדובר במתקפת סייבר או בטעות אנוש. במקביל גם היום נערכו חילופי אש בין חיילים צה"ל ומחבלים, ובניר עם חוסלו שלושה מחבלים בהיתקלות עם כוחות צה"ל.

ההצהרה משותפת של ראש הממשלה, שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי

נתניהו: "חמאס זה דאעש ונרסק ונחסל אותו כפי שדאעש רוסק"

נתניהו הכריז על הקמת ממשלת חירום לאומית: "הערב הקמנו ממשלת חירום לאומית עם ישראל מאוחד והיום גם ההנהגה שלנו מאוחדת. שמנו בצד כל שיקול אחר, נעבוד יחד שכם אל שכם למען אזרחי למעם מדינת ישראל". נתניהו הדגיש: "נושאות מטוסים בדרך אלינו ותחמושת רבה מגיעה ותגיע לישראל. זה חשוב. עברנו להתקפה. חמאס זה דאעש ונרסק ונחסל אותו כפי שדאעש רוסק".

גלנט: "העם היהודי חווה מעשים ברברים שלא חווה מאז 1945"

שר הביטחון אמר במהלך ההצהרה כי מדובר באירוע הטרור הגדול בעולם: "זאת התקפה רצינית, חמורה מכל התקפת טרור אחרת שהייתה אי פעם בעולם. אלפי מחבלים הסתערו מתוך מטרה להרוס לרצוח לבזוז ולשחוט. ראיתי הרבה אירועים קשים ואירוע כזה לא ראיתי. ילדים שנכפתו זה אל זה ונרצחו, אנשים שנשרפו בעודם חיים. מעשים ברברים שהעם היהודי לא חווה מאז 1945".

גנץ: "כל אזרחי ישראל הם שותפי גורל ויחד נעצב את גורלינו"

"מדינת ישראל נמצאת באחת משעותיה הקשות ביותר" פתח גנץ, "אלו ימים גורליים, החברים שלנו והמשפחות שלנו נרצחו ונטבחו בידי אויב אכזר שצריך להכחיד אותו בכל האמצעים וללא עקבות" הוסיף. גנץ הדגיש את חשיבות האחדות: "העמידה שלנו שכם אל שכם היא מסר ברור לאויבינו. כולנו יחד, כולנו מתגייסים וכולנו מגויסים".

גנץ הבהיר: "זו לא שותפות פוליטית, זו שותפות גורל. כל אזרחי ישראל הם שותפי גורל ויחד נעצב את גורלינו וגם את ארצנו. אנחנו נותנים כתף ומתגייסים למערכה שמנהלים ראש הממשלה ושר הביטחון". עוד הוסיף יו"ר המחנה הממלכתי: "אחדות השורות זה מה שעם ישראל רוצה ומה שעם ישראל צריך. שותפות הגורל שלנו תביא לניצחון חד ומובהק, המלחמה הזו תספק שנים קדימה ביטחון לכל מדינת ישראל".

לסיום פנה גנץ לאזרחי ישראל: "אזרחי ישראל אני מסתכל אליכם בעיניים ואומר קשה לראות את זה עכשיו, אבל אנחנו ננצח חד משמעית. נשנה את המציאות הביטחונית קדימה. שדות הקטל ייבנו וישראל כולה תשוב לשגשג ולהתחזק. עת למלחמה ועת שלום. עכשיו עת מלחמה. ה'עוז לעמו ייתן, ה' יברך את עמו בשלום".