התקדמות בדרך לממשלת חירום: ראשי הקואליציה יפגשו ויכריעו

מלחמת חרבות ברזל הביאה על מדינת ישראל מציאות חדשה שמגמדת את המחלוקות הפוליטיות | בשעה 11:30 יתכנסו ראשי הקואליציה ותוכרע סוגיית הקמת ממשלת החירום עם המחנה הממלכתי

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/23 08:38 כה בתשרי התשפד

התקדמות בדרך לממשלת חירום: ראשי הקואליציה יפגשו ויכריעו
גנץ , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

התקדמות משמעותית חלה במגעים בין הליכוד והמחנה הממלכתי להקמת ממשלת חירום, כך על פי דיווח הבוקר (ג') בעיתון "מעריב". לפי הדיווח, הדברים כמעט סגורים ובשעה 11:30 צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס את ראשי מפלגות הקואליציה, איתם ידון בפרטי ההסכם עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, וההכרזה צפויה לאחר הישיבה.

"אני קורא למנהיגי האופוזיציה להקים מייד ממשלת חירום לאומית"

אמש (ב'), בנאום לאומה, אמר ראש ממשלה כי ביסוס האחדות בעם היא פעולה בעלת חשיבות עליונה. "הפילוג בתוכינו נגמר. כולנו מאוחדים וכשאנחנו מאוחדים אנחנו מנצחים. העם מאוחד ועכשיו ההנהגה צריכה להתאחד, אני קורא למנהיגי האופוזיציה להקים מייד ממשלת חירום לאומית ללא תנאים מוקדמים כפי שהוקמה עם מנחם בגין ערב מלחמת ששת הימים".

עיקרי הצעת המחנה הממלכתי:

  • 1. הקמת קבינט מלחמה מצומצם, למשך ניהול המערכה שבו ינתן ייצוג משפיע לחברי המחנה הממלכתי, ויהיו חברים בו השרים הרלבנטיים מטעם ראש הממשלה.
  • 2. במידה ויצטרפו מפלגות נוספות מהאופוזיציה, קבינט המלחמה יורחב בהתאם.
  • 3. עיקר סמכויות ניהול המלחמה יואצלו לגוף זה.
  • 4. בתקופת כהונת ממשלת החירום, לא תתקיים חקיקה בכנסת שאין לה קשר למלחמה.

לדברי המחנה הממלכתי, אין כל דרישה למינוי שרים ביצועיים אלא רק לשרים ללא תיק למשך תקופת המלחמה בלבד. בנוסף, בפגישה הועבר המסר כי חברי המחנה הממלכתי וגנץ באופן אישי יתנו גיבוי מלא לממשלה ולמערכת הביטחון בניהול המערכה בין אם מתוך הממשלה או מבחוץ.