בדרך לאחדות? בן גביר לא מתנגד לצירוף שותפים לקואליציה

על רקע הפגישה הצפויה בין נציגיהם של גנץ ונתניהו במטרה להקים ממשלת חירום לאומית, בן גביר הודיע כי הוא יתמוך בהקמתה של ממשלה כזו: "ישראל בשעת חירום. חייבים להתאחד ולנצח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/23 08:16 כד בתשרי התשפד

בדרך לאחדות? בן גביר לא מתנגד לצירוף שותפים לקואליציה
בן גביר, צילום: Sraya Diamant/Flash90

על רקע הקריאות מצד ראשי האופוזיציה להקים ממשלת אחדות לאומית בהקדם, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע הבוקר (ב') כי מפלגתו, "עוצמה יהודית", תקבל ממשלת חירום רחבה בברכה. "כל עוד בסיס הכניסה לממשלה הינו הסכמה כי היעד שתגדיר הממשלה לצה"ל הוא הכרעה מוחלטת וריסוק כוחו הצבאי והשלטוני של החמאס", כתב בהודעה שפרסם, "עוצמה יהודית תקבל בברכה ממשלת חירום רחבה שכזו. ישראל בשעת חירום. חייבים להתאחד ולנצח".

גם השר ניר ברקת הצטרף לקריאה: "ישראל במלחמה וזו השעה לממשלת אחדות לאומית. בשעה מורכבת כזו עלינו לשים את המחלוקות בצד ולהתאחד נגד האויב שרוצה להשמיד אותנו. עלינו להקים ממשלת אחדות עוד היום ולנצח את המלחמה ביחד".

המפלגות באופוזיציה שהודיעו על רצונם להצטרף לממשלת חירום, הן מפלגת ישראל ביתנו, בראשות ח"כ אביגדור ליברמן ומפלגת המחנה הממלכתי בראשותו של ח"כ בני גנץ. היום עתידה להתקיים פגישה בין הצוותים של נתניהו וגנץ, כדי לתאם את כניסתם של מפלגות האופוזיציה לתוך ממשלת החירום הלאומית.

נזכיר כי מנהיגים ומפקדים בכירים לשעבר, רבנים, אנשי אקדמיה ובכירים במגזר הציבורי חתמו על עצומה מיוחדת שפורסמה אתמול שקוראת למנהיגי המפלגות להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה בעקבות מלחמת חרבות ברזל.

"נעביר שורה של חוקים כדי להילחם במשפחות הפשע", נתניהו

"נעביר שורה של חוקים כדי להילחם במשפחות הפשע", נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אזרחי ואזרחיות ישראל זקוקים לממשלת חירום שיש בכוחה לייצג את רוב הציבור

בעצומה נכתב: "אנו קוראים למנהיגי המפלגות להתעשת, לשים בצד את חילוקי הדעות המרים של התקופה האחרונה, ולהקים מיד ממשלת חרום לאומית מנוסה ורחבה, לזמן קצוב. לעת הזאת, אזרחי ואזרחיות ישראל זקוקים לממשלת חירום שיש בכוחה לייצג את רוב הציבור, ממשלה שחברי וחברות הקבינט המדיני בטחוני שלה עתירי ניסיון וזוכים לאמון הציבור".