ב"ציונות הדתית" תקפו הרב בני לאו נטש ערב שיח: "אנשי עוצמה יהודית מחללים שם שמים"

חברת הכנסת וולדיגר אירחה בסוכתה ערב שיח בו השתתף גם הרב בני לאו שעזב את המפגש עם הגעת חברי "עוצמה יהודית". לאחר שמנכ"ל "הציונות הדתית" תקף בחריפות, הרב לאו מגיב ל"חדשות כיפה" ואומר: "באתי לשוחח עם מי שהוזמנתי ולא עם מי שלא בחרתי"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/10/23 20:05 יט בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 04/10/23 20:16

הרב בני לאו נטש ערב שיח: "אנשי עוצמה יהודית מחללים שם שמים"
הרב בני לאו, היה במפגש ועזב, צילום: אביטל ליסקר

כחלק מהאירועים הסובבים את חג הסוכות, נרשמו מספר מפגשי שיח סביב המחלוקות הרבות בעם ישראל. אחד שכזה התרחש אתמול (ג') בסוכתה של חברת הכנסת מיכל וולדיגר מהציונות הדתית, בו לקח חלק גם הרב בני לאו. לטענת מנכ"ל מפלגת "הציונות הדתית" יהודה ולד, נטש הרב לאו את האירוע עם הגעתו למקום של השר וסרלאוף, חבר מפלגת עוצמה יהודית.

ב"ציונות הדתית" תקפו את הרב

בעמוד הטוויטר שלו כותב ולד: "אתמול היה ערב שיח בסוכה. והיה רגע שמאוד כאב לי. הרב בני לאו שמסוגל לשבת ולדבר מכל הלב עם שקמה ברסלר וחבריה שקראו לנו נאצים, להכיל אנשים שמעודדים סרבנות ומפרקים את צהל, להקשיב ברגש למי שמחלל תפילות יום כיפור. אבל כשהשר וסרלאוף הגיע-הוא קם והלך. איתו הוא לא מסוגל לנהל שיח ולהקשיב". בהמשך הוסיף: "עולם הפוך מצאתי. אהבה לאחים לנשק- שנאה לגרעינים התורניים, הכלה לרבנים רפורמים- תקיפה של רבני הציונות הדתית, חיבוק למחללי המסורת- יריקה למתפללים. כל כך פוגע ועצוב. שנאה לאחים הכי קרובים שלך".

מיכל וולדיגר,

מיכל וולדיגר,השיבה לרב לאו. צילום: Olivier Fitousi/Flash90

ההסבר של הרב בני לאו

הרב לאו מצידו הסביר בשיחה עם "חדשות כיפה" ואמר כי עזב את השיחה עם הגעתם של חברי "עוצמה יהודית", אך עשה זאת לא בהפגנתיות כפי שנטען. הרב הסביר כי עבורו "אנשי עוצמה יהודית ומשנתם מחללים שם שמים, מכפישים את אורה של תורה ומרחיקים את ישראל מהיהדות. באתי לשוחח עם מי שהוזמנתי ולא עם מי שלא בחרתי".

השר וסרלאוף, תפס פורץ על חם

השר וסרלאוף,הרב בני לאו עזב את המפגש. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אתה בוחר להתעלם": התגובה של וולדיגר

חברת הכנסת וולדיגר עצמה הגיבה לו לפוסט שכתב הרב לאו וכתבה: "אתה בוחר להתעלם או אולי קיצוני מכך, לעזוב את הסוכה כששר ממפלגה שאתה לא מסכים מגיע. אז אולי המסע שלכם לא היה על כל הרצף הישראלי, אלא רק למקומות שנראים לך מתאימים ומהרחוקים מדלגים?" אמרה והתייחסה ל"מסע לעמק השווה" שערך הרב לאו בתקופה האחרונה על מנת לנסות ולהבין לעומק את המחלוקות בחברה הישראלית. וולדיגר סיכמה: "אני מניחה, כבוד הרב, שיש לנו עוד הרבה על מה לדבר ומקווה שאף נעשה זאת".