מינוי מפתיע במשרד של ש"ס: הח"כית הערבייה שהפילה את הממשלה

הח"כית לשעבר ממר"צ שהפילה את ממשלת בנט-לפיד בטענה שהיא ימנית מידי, התמנתה ליועצת במשרד הפנים תחת ממשלת נתניהו | מנכ"ל מרץ: "הפרסום בעניין התפקיד שניתן לזועבי צריך להוביל לפתיחת חקירה פלילית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/23 23:15 יז בתשרי התשפד

מינוי מפתיע במשרד של ש"ס: הח"כית הערבייה שהפילה את הממשלה
ג'ידא רינאווי זועבי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ג'ידא רינאווי זועבי, חברת כנסת לשעבר מטעם מפלגת מר"צ, הייתה זו שהובילה לנפילת ממשלת בנט-לפיד, כשפרשה מהממשלה והיוותה למעשה את קלף הדומינו הראשון שגרם למפלת ממשלת השינוי. בתקופה זו, דווח כי בכיר במפלגת ש"ס היה מודע לתוכניותיה לפרוש ובקשר עם ח"כ ינון אזולאי מש"ס, כך על פי וואלה.

בתוך כך, היום (ב') פורסם כי מונתה לתפקיד של יועצת במשרד הפנים, תחת השר משה ארבל ממפלגת ש"ס. באופן מפתיע התפקיד אותו היא ממלאת הוא יועצת במשרד הפנים לענייני אזוריות במעלה אדומים, כך על פי עמית סגל.

משה ארבל מונה לשר הפנים ושר הבריאות

משה ארבל מונה לשר הפנים ושר הבריאות, צילום: Revkin Fenton/Flash90

"הפרסום בעניין התפקיד שניתן לזועבי צריך להוביל לפתיחת חקירה פלילית"

בתגובה לתפקידה החדש, הגיב מזכ"ל מפלגת מר"צ, תומר רזניק, בחשבון הטוויטר שלו, בו כתב: "הפרסום בעניין התפקיד שניתן לג'ידא רינאווי זועבי צריך להוביל לפתיחת חקירה פלילית נגד זועבי כך או כך, במשפט ההיסטוריה היא תורשע, על הנזק הכבד שגרמה, משיקולים פרסונלים פסולים, ועל כך לא תהיה לה מחילה או כפרה".

יש לציין, כי בפרישתה זועבי, שכעת עובדת עבור ממשלת הימין, נימקה את פרישתה ממשלת בנט-לפיד בכך שהיא ימנית מידי: "לצערי הרב בחודשים האחרונים ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה, ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה. שוב ושוב ראשי הקואליציה העדיפו לנקוט בעמדות ניציות, נוקשות וימניות בסוגיות יסוד חשובות מאין כמותן לכלל החברה הערבית; אל אקצא והר הבית, שייח' ג'ראח, מפעל ההתנחלויות והכיבוש, הרס הבתים והפקעת הקרקעות בישובים הערבים בנגב, וכמובן חוק האזרחות. בנוסף, נתקלתי באטימות מוחלטת".