רם בן ברק יתמודד נגד יאיר לפיד: זה התנאי להשתתפות בפריימריז

אחרי שביש עתיד הכריזו על פריימריז ראשון לראשות המפלגה, הודיע ח"כ רם בן ברק כי יתמודד על התפקיד הבכיר מול יו"ר המפלגה מיום הקמתה וראש הממשלה לשעבר - יאיר לפיד | זה תנאי הסף להתמודדותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/23 17:28 יז בתשרי התשפד

רם בן ברק יתמודד נגד יאיר לפיד: זה התנאי להשתתפות בפריימריז
רם בן ברק | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לראשונה מיום היווסדה, מפלגת "יש עתיד", הכריזה היום (ב') המפלגה על פריימריז ראשון לתפקיד ראש המפלגה. המהלך נודע כאשר חברי ועידת "יש עתיד" קיבלו הודעה כי במהלך חודש דצמבר תתכנס ועידת המפלגה השנתית.

בתוך כך, ח"כ רם בן ברק, סגן ראש המוסד ויו"ר ועדת החוץ והביטחון לשעבר מטעם יש עתיד, הודיע באופן רשמי על כך שיתמודד לתפקיד ראש המפלגה: "אני מברך על החלטת יו"ר המפלגה ח"כ יאיר לפיד לקיים בחירות לתפקיד יו"ר המפלגה", כתב. "כפי שהצהרתי בעבר, הודעתי הערב לוועדת הבחירות של המפלגה כי בכוונתי להגיש את מועמדותי לתפקיד".

יש עתיד

יש עתיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נדרש להשיג 75 חתימות מקרב חברי הועידה

עוד הסביר כי על מנת להתמודד, הוא: "נדרש להשיג 75 חתימות מקרב חברי הועידה, ובכוונתי לעשות כן". זאת כיוון שעל פי תקנון המפלגה, - יצטרך להחתים 10% מחברי הוועידה על מנת להגיש מועמדות לפריימריז של יש עתיד.

יש עתיד היא מפלגת מרכז-שמאל ישראלית שהוקמה בשנת 2012 ומאז עומד בראשה מייסדה, ראש הממשלה ה-14 ויו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד. ביקורת רבה הועברה על לפיד ועל המפלגה על כך שלא מתקיים בה מנגנון דמוקרטי. כמה חברי כנסת בכירים במפלגה שהביעו את רצונם להתמודד על תפקיד היו"ר מצאו את מקומם מחוץ למפלגה, ביניהם עופר שלח. נזכיר כי גם חבר הכנסת והרמטכ"ל לשעבר לא בחר להצטרף ללפיד בשל היעדר המנגנון הדמוקרטי.

יש עתיד |

יש עתיד | , צילום: Gideon Markowicz/Flash90

הקריטריונים להגשת מועמדות לתפקיד יו"ר המפלגה:

  • 1. כשיר להיות ראש ממשלה על פי החוק.
  • 2. הינו חבר מפלגה לפחות שלוש שנים רצופות לפני מועד הבחירות לראשות המפלגה.
  • 3. לא הורשע בעבירה שיש עימה קלון ולא הוחלט להעמידו לדין בעבירה שיש עימה קלון.