האמירה המפתיעה של חבר הכנסת מהציונות הדתית: "לא יכעסו עלי"

חבר הכנסת מהציונות הדתית, משה סולומון, אמר הערב כי יש חוקים עליהם לא יצביע עם הקואליציה במושב הבא של הכנסת, "אני לא יודע להגיד במה", והסביר בהמשך: "שלימות העם חשובה מעל הכול"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/10/23 18:58 טז בתשרי התשפד

האמירה המפתיעה של חבר הכנסת מהציונות הדתית: "לא יכעסו עלי"
חה"כ משה סולומון, צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

"זוהי קריאה מלב כואב. זוהי קריאה לשני הצדדים, אך בראש ובראשונה לצד שלי, לחבריי בקואליציה ולבוחרי 64 המנדטים של ממשלת הימין", כך פתח חבר הכנסת משה סולומון טור שפורסם היום (א') באתר "וואלה". "אני קורא מפה לחבריי בקואליציה - כנס החורף של הכנסת עומד להיפתח, וחוקים רבים כבר מחכים להעלאה במליאה. בואו נחשוב, האם החוקים האלה יקדמו אחדות? האם בשלה העת לשינויים בכל התחומים? והאם הדרך להעביר אותם בצורה חד צדדית היא הנכונה?", כתב בהמשך הטור. בריאיון שנערך עמו בגלי צה"ל, הסביר סולומון את דבריו ואת הרקע לטור.

"לא חושב שמאוחר מדי"

לשאלה איזה חוק היה עוצר את חקיקתו, השיב סולומון כי הוא לא עוצר אלא שצריכים להגיע להסכמות לפני שממשיכים לפני שיהיה קרע נוסף בעם. בהמשך נשאל האם אולי קצת מאוחר מדי, כי כבר יש קרע: "אני לא חושב שמאוחר מדי, אני גם לא חושב שיש כאן מלחמות, שכבר אחרי הגבול שבו אפשר לתקן. גם הסיפור של יום כיפור, שאותי הסעיר מאוד מאוד... כמי שהגיע מהגלות, כמי שהגיע ממקום שבו הייתי צריך ליצור מציאות אחרת כדי לשמור על היהדות שלי".

התפילה בדיזנגוף ביום כיפור

התפילה בדיזנגוף ביום כיפור | צילום: Itai Ron/Flash90

בהמשך נשאל האם בהמשך יצביע עם הקואליציה, וענה: "יש מקומות שלא. אני לא יודע להגיד במה", הסביר, "אני באמת חושב שצריך לעשות שינוי במערכת המשפט". עוד הוא אמר: "אני חושב, ששלימות העם חשובה מעל הכול. אני חושב שהיכולת שלנו לחיות כאן בשלום חשובה יותר מכל חוק".

"גם אם יכעסו - זו עמדתי"

חבר הכנסת מהציונות הדתית לא חושב שיכעסו עליו במפלגתו. "אני חושב שלא יכעסו עלי, וגם אם יכעסו - זו אמירתי, זו עמדתי, אני מייצג ציבור רב בפריפריה שחושב שכך, והם בעד התהליכים שהממשלה מקדמת אבל לא במציאות של קרע".