"משיחי וקיצוני": התעוררות במתקפה על קינג לאחר הפסיקה הדרמטית

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עתירתו של סגן ראש העיר ירושלים, אריה קינג, והורה להפסיק את קמפיין ההסעות החינמיות שהופעל בשבת. התעוררות: "קינג ניצח בעתירה אבל לא במלחמה על חיים ליברלים בירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/23 17:44 יג בתשרי התשפד

"משיחי וקיצוני": התעוררות במתקפה על קינג לאחר הפסיקה הדרמטית
"כפייה במסיכה", הסעות השבת של התעוררות, צילום: התעוררות

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עתירתו של סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג, כנגד קמפיין ההסעות החינמיות שסיעת התעוררות החלה להפעיל בחודש שעבר והורה להפסיק אותם לאלתר, בנוסף להוצאות משפט בסך 7,500. העתירה הוגשה כנגד סיעת התעוררות ומפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ שעומדת מאחורי התעוררות במערכת הבחירות למועצת העיר.

"אני דאגתי לך - אל תשכח אותי ביום הבחירות"

השופט אריה רומנוב, כתב בפסק הדין כי "ברורה הפגיעה העלולה להיגרם למהלך התקין של הבחירות ולטוהר הבחירות אם התעוררות תמשיך להפעיל את ההסעות בעיר ללא תמורה". בהמשך הדגיש שופט המחוזי כי לסיעת התעוררות "עומדות דרכים אחרות להעביר את המסרים שלה, ואשר אינן כרוכות במתן טובות הנאה בחינם".

עוד ציין השופט רומנוב בדבריו כי "קיימת אפשרות סבירה שלפחות חלק מהנוסעים שייהנו מהשירות הניתן על ידי המשיבה בחינם, ואולי גם סביבתם, יחושו כי עליהם לגמול למשיבה על השירות הטוב שהיא העניקה להם בחינם. וכלשון העותרות בעתירתן: 'אני דאגתי לך - אל תשכח אותי ביום הבחירות'".

בית המשפט המחוזי בירושלים, ארכיון

בית המשפט המחוזי בירושלים, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"קמפיין הסעות לא חוקי שמטרתו 'לצוד' את הבוחרים"

סגן ראש העיר אריה קינג ברך על הפסיקה: "אני מודה לשופט על אמירתו הנחרצת בגין קמפיין ההסעות הלא חוקי של התעוררות שמטרתו 'לצוד' את הבוחרים, תוך מתן שוחד בחירות בדמות הסעות חינמיות לחוף הים". עם זאת יו"ר סיעת מאוחדים הבהיר: "ביני לבין אנשי התעוררות ישנן מחלוקות אידאולוגיות עקרוניות על סוגיות מהות, תוך עמידה איתנה וחסרת פשרות על העקרונות של מי מהצדדים, אך כל עוד המחלוקת לא חוצה קווים אדומים ומתנהלת במסגרת החוק".

"כפי שפעלנו בקדנציה הנוכחית כדי לשמור על צביונה היהודי ועל המורשת של העיר, כך גם הפעם. אני קורא לכל חברי הסיעות החרדיות להצטרף למאמץ על שמירת קדושת העיר ולא לעמוד דום נוכח חילול השבת הציבורי בירושלים", הוסיף.

אריה קינג.

אריה קינג., צילום: יח"צ

התעוררות: "כפייה במסיכה"

בסיעת התעוררות הגיבו להחלטה ותקפו את קינג: "אריה קינג נציגו של בן גביר בירושלים אולי ניצח בעתירה אבל לא במלחמה על חיים ליברלים בירושלים". בנוסף, טענו: "העתירה, שהיא כולה כפייה במסיכה, מוכיחה כי הדרך היחידה להילחם בקיצוניות בעיר היא חיזוק הרוב הציוני במועצת העיר שיבטיח הפעלת תחבורה בשבת באופן מוסכם. אנחנו נשוב להפעיל את מיזם התחבורה בשבת לאחר הבחירות, על אף התנגדותו של קינג".

"אריה קינג לא רוצה תחבורה בשבת ומושך את העיר למקום משיחי וקיצוני שדוחק ציבור ליברלי מתון מכל הגוונים" הוסיפו. אנחנו לא ניתן לאיתמר בן גביר להביא את הקיצוניות האלימה לירושלים. רק התעוררות בירושלים תילחם בקיצוניים, תדאג לצעירים ותבטיח ירושלים ציונית, סובלנית ויצרנית".