השופטת בהחלטה חריגה: התפקיד של חולדאי הוא לתמוך במחאה

החלטה חריגה של השופטת ד"ר מיכל אגמון גונן בעניין השתתפות ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי בהפגנות במסגרת המחאה: חלק מתפקיד העירייה והעומד בראשה הוא לתמוך במחאה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/09/23 15:08 יב בתשרי התשפד

השופטת בהחלטה חריגה: התפקיד של חולדאי הוא לתמוך במחאה
רון חולדאי, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

היום ניתנה החלטת יו"ר ועדת הבחירות האזרית תל אביב, השופטת ד"ר מיכל אגמון גונן בעניין השתתפות ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי בהפגנות במסגרת המחאה נגד הרפורמה, והשאלה האם לעיריית תל אביב-יפו וראש העיר חולדאי,מותר לקחת חלק במחאה או שמדובר בתעמולת בחירות אסורה.

חלק מתפקיד העירייה והעומד בראשה הוא לתמוך במחאה

השופטת אגמון גונן, קבעה בהחלטה תקדימית וחריגה כי: "לאור היותה של תל אביב עיר ליברלית ושוויונית, יש אכן סכנה כי החקיקה שהתקבלה, וזו המוצעת יפגעו באורח מהותי באופיה ומאפייניה של העיר, לרבות לעניין הפרדה מגדרית במרחב הציבורי, תחבורה ציבורית בשבת, וזכויות קהילת הלהט"ב. על כן חלק מתפקיד העירייה והעומד בראשה הוא לתמוך במחאה".

הפגנת מתנגדי הרפורמה

הפגנת מתנגדי הרפורמה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

גונן כתבה: "המחאה היא הביטוי המובהק ביותר בשנים האחרונות של פעולה אזרחית דמוקרטית. בפרסום הנתקף בעתירה שלפניי, מזכיר ראש העיר כי שמה של הכיכר בה מפגינים עשרות אלפי בני אדם במשך שבועות רבים, שונה על ידי העירייה, לכיכר הדמוקרטיה. דומה אם כן כי גם מבחינה זו חלק מתפקיד העירייה וראש העירייה הוא להביע עמדה במסגרת המחאה שהנושא המרכזי בה הוא היסודות הדמוקרטיים של מדינת ישראל".