לימור סון הר מלך נגד סמוטריץ': "מה נסגר?"

חברת הכנסת מעוצמה יהודית תקפה את יו"ר מפלגת הציונות הדתית בתגובה לפינוי בגבעת שדה יונתן וכתבה: "מה נסגר?". תושבי הגבעה: "כמעט שנה להקמת הממשלה ועולם כמנהגו נוהג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/23 10:52 יב בתשרי התשפד

לימור סון הר מלך נגד סמוטריץ': "מה נסגר?"
לימור סון הר מלך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי קרוב לחודש וחצי בהם לא בוצע שום פינוי בגבעות מרכז בנימין, הבוקר (ד') עשרות שוטרים ופקחי מנהל אזרחי פשטו על גבעת שדה יונתן בבנימין הסמוכה לישוב מכמש והרסו מבנים בגבעה. בין היתר, הרסו הכוחות את מבנה המגורים של גרעין הבחורים שמתגורר בגבעה, וכן את דיר הכבשים. בנוסף, מבצעים הכוחות החרמה של כלל הציוד בגבעה.

חברת הכנסת לימור סון הר מלך ממפלגת עוצמה יהודית תקפה בתגובה את יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: מה נסגר? לצד תיוג חשבונו של השר. סמוטריץ' מונה עם כינונה של הממשלה לסגן שר במשרד הביטחון והוא אמון על יחידת הפיקוח והאכיפה על בנייה בלתי חוקית במנהל האזרחי.

פינוי הגבעה סמוך למכמש

פינוי הגבעה סמוך למכמש, צילום: ללא

"כל ח"כ או שר ששותק הבוקר - שותף מלא לפשע"

בגבעה תקפו בחריפות את ההרס: "ממשלת הימין נבחרה בקולות המתיישבים וציבור הימין כדי לשים סוף למדיניות הרדיפה כנגד ההתיישבות והעלמת עין מההשתלמות הערבית, והנה כמעט שנה להקמת הממשלה עולם כמנהגו נוהג ובוקר אחרי בוקר אנו מתעוררים למסעות הרס ברוטאלים וקשים. כל ח"כ או שר ששותק הבוקר אל מול המראות המזעזעים האלה - שותף מלא לפשע", תקפו בגבעה.

הפינוי הקודם וההסבר של סמוטריץ'

לפני כחודש וחצי פונה המאחז "אעירה השחר" כאשר השר סמוטריץ' ידע ואישר את הפינוי. בסביבתו הסבירו מאוחר יותר כי לא ניתן היה למנוע את הפינוי ואמרו: "מדובר במבנים חדשים שנבנו על קרקע פרטית ערבית מוסדרת ולא ניתן להסדיר אותם" אמר גורם המקורב לסמוטריץ' בדברים שפורסמו ב"חדשות 12", "וביחס אליהם יש דרישה של מערכת הביטחון והמשפטנים לאכיפה".

בצלאל סמוטריץ

"נבנו על קרקע פרטית ערבית מוסדרת", בצלאל סמוטריץ'. צילום: Sraya Diamant/Flash90