בן גביר במתקפה על רוטמן: "אם לא תהיה רפורמה זה בגללו ובגלל סמוטריץ'"

בסביבת השר לביטחון לאומי מגיבים לביקורת של שמחה רוטמן ותוקפים: "הוא משחק אותה בוועדה, אבל בפועל מתקפל פעם אחרי פעם. אם לא תהיה רפורמה זה הרבה בגללו ובגלל סמוטריץ'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/23 07:47 יב בתשרי התשפד

בן גביר במתקפה על רוטמן: "אם לא תהיה רפורמה זה בגללו ובגלל סמוטריץ'"
"אם לא תהיה רפורמה זה בגללו ובגלל סמוטריץ'", שמחה רוטמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע סערת התפילה בדיזינגוף, ומתקפת חברי הקואליציה על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שמתכנן לערוך במקום תפילת מחאה, בסביבתו של השר הגיבו לביקורת ותקפו: "הימין הפך להיות ילד כאפות". בנוסף, הבהירו כי אין בכוונתו של השר לבטל את תפילת המחאה המתוכננת בכיכר דיזנגוף. "בנסיבות כאלה שזורקים אנשים מהמרחב הציבורי, שהורסים תפילת יום כיפור, יש חשיבות להגיע לשם" אמרו. כך על פי דיווח של העיתונאי יהודה שלזינגר מישראל היום.

בסביבת השר התייחסו לביקורת החריפה שהביעו חברי הכנסת שמחה רוטמן ואוהד טל ממפלגת הציונות הדתית ואמרו כי השר "לא מתכוון להתקפל גם הפעם בגלל לחץ של אנשי הציונות הדתית". בהמשך תקפו: "רוטמן חלש אופי. הוא משחק אותה בוועדה, אבל בפועל מתקפל פעם אחרי פעם. אם לא תהיה רפורמה זה הרבה בגללו ובגלל סמוטריץ'. ראינו בהצבעה על הסבירות איך הוא ובצלאל רצו אחוזי אמוק לדחות את החקיקה".

נתניהו: "תפילה אינה פרובוקציה. לפעול להרגעת הרוחות"

כזכור, הלילה הביע ראש הממשלה ביקורת מרומזת על השר ואמר : "תפילה אינה פרובוקציה. עכשיו, אחרי האירוע הקשה בתל אביב, הדבר החשוב ביותר הוא לפעול להרגעת הרוחות". בהמשך הדגיש: "מצופה מכל מנהיגי הציבור לנהוג באחריות ולהימנע מכל מה שלא יוסיף לרגיעה".

נתניהו, ייפגש עם ביידן

"תפילה אינה פרובוקציה. לפעול להרגעת הרוחות", נתניהו. צילום: Chaim Goldberg/Flash90

רוטמן נגד בן גביר: "מעשיך אינם רצויים"

מוקדם יותר, חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות קרא לשר לבטל את תפילת המחאה המתכוננת. בחשבון הטוויטר שלו כתב רוטמן: "איתמר, כוונותיך רצויות אך מעשיך אינם רצויים". בהמשך גינה את פיצוץ התפילות, אך קרא שלא להרחיב את "הבעירה והשנאה" לדבריו.

עוד הוסיף רוטמן: "אין ספק שהפעולה של מיעוט קטן ואלים שתקף מתפללים ביום כיפור קורעת את הלב לכולנו", אך הדגיש: "אבל המענה לפרובוקציה של המיעוט הפרוגרסיבי הקיצוני והרעשן שלא רוצה כאן מדינה יהודית ודמוקרטית, הוא לא בפרובוקציה נגדית שתביא להרחבת הבעירה והשנאה ותלכד ציבור רחב סביב אותם קיצוניים".

שמחה רוטמן,

"מעשיך אינם רצויים", שמחה רוטמן. צילום: Ben Hakoon/Flash90

"תפילה לא צריכה להיות זירת קרב"

ח"כ נוסף מהציונות הדתית, אוהד טל, תקף גם הוא את השר לביטחון לאומי וכתב: "איתמר, גלה אחריות ובטל את האירוע בחמישי. תפילה לא צריכה להיות זירת קרב. נקודה. היהדות לא תיבנה מהפרובוקציה המיותרת הזו. אל תיתן לקומץ המתפרעים לגיטימציה למעשיהם".