סקר מנדטים מהפך: הסקר שבני גנץ לא ירצה לראות

אחרי המתקפה על "ראש יהודי", בסקר מנדטים חדש של ערוץ 12 מפלגת המחנה הממלכתי מאבדת שני מנדטים לטובת הליכוד, שעולה ליתרון של מנדט מול גנץ. גוש נתניהו מתחזק גם הוא ל-54 מנדטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 21:11 יא בתשרי התשפד

מהפך: הסקר שבני גנץ לא ירצה לראות
הסקר שגנץ לא ירצה לראות, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ברקע סערת התפילה בדיזינגוף והמתקפה של גנץ על ארגון "ראש יהודי", סקר מנדטים שהתפרסם הערב (ג') בערוץ 12 מציג תוצאה מאכזבת עבור מפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ. המפלגה שקיבלה בסקר הקודם 29 מנדטים, מאבדת עתה שני מנדטים לטובת הליכוד. במסגרת מפת המנדטים המעודכנת הליכוד נמצאת כעת במקום הראשון ומובילה על מפלגתו של גנץ במנדט.

חלוקת המנדטים:

הליכוד - 28
המחנה הממלכתי - 27
יש עתיד - 18
ש"ס - 10
הציונות הדתית ועוצמה יהודית - 9
יהדות התורה - 7
ישראל ביתנו - 6
חד"ש תע"ל - 5
מרצ - 5
רע"ם - 5
העבודה ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.

מפת הגושים:

גוש נתניהו - 54 מנדטים.
גוש השינוי - 61 מנדטים.
חד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים.

גנץ: "להתנהל לפי מאפייני האוכלוסייה"

כזכור, לאחר פרסום התמונות הקשות מתל אביב בהם נראו אנשי שמאל קיצוניים מפוצצים תפילה שארגנו אנשי ראש יהודי בכיכר דיזינגוף, גנץ בחר לצאת נגד העמותה הסרוגה ותקף: "‏לציבור אני מבקש להגיד, יש היגיון לאפשר למרחב הציבורי להתנהל לפי מאפייני האוכלוסייה, ובמקרה הזה התקבלה פסיקה נכונה לטעמי, שהסמיכה את עיריית תל אביב לקבוע את הנהלים". לצד זאת, סייג: "עלינו לזכור - במקום שבו יש מי שמדרדרים אותנו למלחמת אחים, המשימה של כולנו היא למנוע אותה".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב לתוצאות הסקר בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "הרוב המוחלט של העם מימין ומשמאל מתנער בכל תוקף מהאלימות של אותו קומץ שורפי האסמים בגיבוי לפיד וגנץ".