הרב אלי סדן תובע את מנהיג המחאה: פיצויים של עשרות אלפי שקלים

ראש מכינת עלי תובע את את משה רדמן, אחד ממנהיגי המחאה, על כך שהאשים אותו בתמיכה בסרבנות בתקופת ההתנתקות. במסגרת התביעה מנהיג המחאה נדרש להתנער מדבריו בפומבי ולפצות אותו בעשרות אלפי שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 16:00 יא בתשרי התשפד

הרב אלי סדן תובע את מנהיג המחאה: פיצויים של עשרות אלפי שקלים
ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן. , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן, הגיש תביעת לשון הרע נגד משה רדמן, ממובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, לאחר שהאשים את הרב בתמיכה בסרבנות, כך דיווח העיתונאי אברהם בלוך במעריב. במכתב התביעה דורש ראש המכינה פיצויים בסך 150 אלף שקלים אלא אם יוכח "כי הנתבע לא הוציא דיבתו של התובע בזדון", אז יידרש רדמן לפצות את הרב ב-75 אלף שקלים "בגין ביצוע עוולה של הוצאת לשון הרע".

רדמן נתבע על דברים שאמר במהלך דיון בתופעת הסרבנות בצה"ל. במהלך הדיון האשים מנהיג המחאה: "כשהרב דוב ליאור והרב אלי סדן וכל הרבנים של הציונות הדתית שקראו לסירוב פקודה, ליטרלי לסירוב פקודה לחיילים סדירים בהתנתקות, מה קרה? אותם שכחתם". בעקבות הדברים החריפים, בכתב התביעה שהוגש, דורש ראש המכינה כי רדמן יפרסם הבהרה בחשבון הטוויטר שלו, בה יחזור בו מהדברים ויבהיר כי אינם נכונים.

נתבע בעשרות אלפי שקלים. משה רדמן

נתבע בעשרות אלפי שקלים. משה רדמן צילום: Miriam Alster/Flash90

ראש מכינת עלי נגד הסרבנות: "סטירת לחי מצלצלת"

כזכור, לפני כחצי שנה ראש מכינת עלי תקף את סרבנות אנשי המילואים ואמר כי מדובר ב"ניצול של התפקיד הצבאי כדי ליצור לחץ פוליטי לביטול הרפורמה". בראיון למיכאל טוכפלד ב"מקור ראשון", אמר הרב: "במשך 35 שנים אני מחנך אלפי תלמידים לתת אמון מוחלט בשיקול דעתו של הדרג הביטחוני להאמין ביושרם של מפקדיהם. היום אני חש שקיבלתי סטירת לחי מצלצלת". בהמשך תמה: "איך אומר לצעירים, לדורות הבאים של חיילים וקצינים, שיסמכו על מפקדיהם מפני ששיקוליהם ענייניים, אובייקטיביים ואחראיים, ושרק היושר וטובת עם ישראל עומדים לנגד עיני המפקד?".