גנץ תוקף את ראש יהודי: "להתנהל לפי מאפייני האוכלוסייה"

בוחר צד: יו"ר המחנה הממלכתי חבר הכנסת בני גנץ לא מגנה את הקיצוניים שפוצצו את התפילות בתל אביב ותוקף דווקא את אנשי ראש יהודי: "בבג"ץ התקבלה פסיקה נכונה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/09/23 22:21 י בתשרי התשפד

גנץ תוקף את ראש יהודי: "להתנהל לפי מאפייני האוכלוסייה"
חה"כ בני גנץ , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, חבר הכנסת בני גנץ, חיכה זמן רב עם פרסום תגובתו לתמונות הקשות מתל אביב בהם נראו אנשי שמאל קיצונייםמפוצצים תפילה שארגנו אנשי ראש יהודי בכיכר דיזינגוף, לבסוף, פקסם גנץ את תגובתו, בה בחר לצאת נגד העמותה הסרוגה.

גנץ: "להתנהל לפי מאפייני האוכלוסייה"

גנץ כתב: "במשך 75 שנה הצליח רוב גדול של הישראלים להגיע להסכמות על המרחב הציבורי ביום הכיפורים, כך שיותאם לפי הקהילה. 75 שנה הצליחו ציבורים לכבד האחד את השני למרות השוני, ולא הכניסו פוליטיקה ליום הכיפורים. כעת, מי שהחליט להפריד בינינו - הצליח לחלל גם את היום הקדוש הזה בכפייה ובשנאת חינם.

ומי אם לא ראש הממשלה, מחולל השנאה הגדול ביותר, הוא זה שבוחר כעת ללבות את האש, ביחד עם פוליטיקאים שהחליטו להפוך את המרחב הציבור שלנו - לאזור אסון. ‏אני קורא לכל המנהיגים לגלות אחריות, ולהפסיק את השיח ואת המעשים מחרחרי המדון".

Yonatan Sindel/Flash90,  Chaim Goldberg/Flash90

Yonatan Sindel/Flash90, Chaim Goldberg/Flash90, צילום: נתניהו וגנץ,


גנץ תקף את התנהלות ראש יהודי וכתב: "‏לציבור אני מבקש להגיד, יש היגיון לאפשר למרחב הציבורי להתנהל לפי מאפייני האוכלוסייה, ובמקרה הזה התקבלה פסיקה נכונה לטעמי, שהסמיכה את עיריית תל אביב לקבוע את הנהלים. ‏אך חשוב מכך, עלינו לזכור - במקום שבו יש מי שמדרדרים אותנו למלחמת אחים, המשימה של כולנו היא למנוע אותה".

אנשי ראש יהודי: זה מה שקרה בתפילה בתל אביב

מנכ"ל ראש יהודי מול מפגינים, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בראש יהודי הסבירו היום מה קרה באירוע שהסעיר את המדינה: "עוד טרם תפילת כל נדרי הגיעו כ-100 מפגינים מאורגנים מבעוד מועד, לחבל בתפילת יום הכיפורים שתוכננה כחוק בכיכר דיזינגוף. המתפרעים קיימו מופע צרחות ובריונות והצליחו להדוף מהכיכר את מאות תושבי תל אביב שביקשו להתפלל ביום כיפור כבשנים עברו", מספרים אנשי ראש יהודי, "עזבנו את הכיכר כדי למנוע את חילול היום הקדוש ועברנו לבית הכנסת מתוך אחריות ושמירה על כבוד יום הכיפורים".

בעמותה הדתית הוסיפו: "אנו פעלנו במסגרת החוק ושורת הדגלים האוורירית שהקמנו עמדה לחלוטין בפסיקה המשפטית. את תפילת נעילה קיימנו בבית הכנסת ויצאנו לרחוב הסמוך לאמירת "אבינו מלכנו" ותקיעת שופר, כש-1,000 תושבי תל אביב הצטרפו אלינו".