מתן כהנא נשאל האם בנט צריך להיות ראש הממשלה - והפתיע

שר הדתות לשעבר נשאל במהלך ראיון האם הוא סבור כי נפתלי בנט צריך להיות ראש הממשלה הבא, והשיב באופן מפתיע. עוד הוסיף כי זו תהיה ברכה אם הוא יחזור לעמדת השפעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/23 21:28 ח בתשרי התשפד

מתן כהנא  נשאל האם בנט צריך להיות ראש הממשלה - והפתיע
"ראש הממשלה הבא צריך להיות בני גנץ". כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת הסרוג, מתן כהנא, נשאל היום (שבת) האם הוא סבור שיו"ר מפלגתו לשעבר נפתלי בנט, צריך להיות ראש הממשלה הבא. בתשובה אמר כהנא כי "אני לא רואה בחירות באופק, אני יודע להגיד שאני חושב שבני גנץ צריך להיות ראש הממשלה הבא". לצד זאת אמר השר לשעבר, כי "זאת תהיה ברכה למדינת ישראל אם הוא יחזור לעמדות השפעה". את הדברים אמר לעמית סגל בתוכנית "פגוש את העיתונות".

"גנץ צריך להיות ראש הממשלה הבא", בנט

"גנץ צריך להיות ראש הממשלה הבא", בנט צילום: livier Fitousi/Flash90

"יש יתרונות רבים בהקמת ממשלה אחדות בראשות נתניהו"

כזכור, בפוסט שפרסם בחודש שעבר בחשבון הפייסבוק שלו, קרא שר הדתות לשעבר להקמת ממשלת אחדות, זאת במסגרת מתווה שהציג לחילוץ מדינת ישראל מהמשבר הפוליטי. כחלק מעיקרי המתווה הציע כהנא ממשלה הנשענת על הליכוד המחנה הממלכתי ויש עתיד כאשר ראש הממשלה הוא בנימין נתניהו למשך השנתיים הקרובות ולאחר מכן יערכו בחירות ונתניהו יפרוש מהזירה הפוליטית.

כהנא אמנם הביע ספקנות בנוגע למהלך אך כתב כי אין פתרון טוב יותר מזה למשבר בו המדינה נמצאת כעת, לדבריו יש יתרונות רבים בהקמת ממשלה אחדות בראשות נתניהו, "ממשלה כזו תוכל לרפא את השסע הפנימי העמוק בינינו ותיתן מקום לכל חלקי החברה בישראל. תאחד מחדש את הצבא ותתמודד עם האיומים החיצוניים המתגברים סביבנו. תפעל לגבש חוקה, או לכל הפחות לחוקק מקבץ חוקי יסוד שיאזנו טוב יותר את מארג הכוחות בין רשויות השלטון".