ח"כ עמית הלוי: ההרשעה של בן אוליאל התבססה על הודאה שנלקחה בעינויים - זה מטריד אותי

חבר הכנסת עמית הלוי בראיון ל"חדשות כיפה": "נגיע בקרוב לעוד שיא עם סעודיה - השינוי שאנחנו עושים עם העולם הערבי הוא מהפכה" | על סערת בן אוליאל: "ההרשעה שלו התבססה על הודאה שנלקחה בעינויים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/09/23 16:04 ו בתשרי התשפד

ח"כ עמית הלוי: ההרשעה של בן אוליאל התבססה על הודאה שנלקחה בעינויים - זה מטריד אותי
עמית הלוי, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

חבר הכנסת עמית הלוי התייחס בראיון ל"חדשות כיפה" להתקדמות השיחות לשלום עם סעודיה ואמר: "נתניהו באירוע הזה של הסכמי אברהם כבר כמה שנים והגענו לשיא אחד ונגיע בקרוב לעוד שיא עם סעודיה".

יש חשש שיהיו ויתורים ביהודה ושומרון, מה הקווים האדומים?

הקווים האדומים הם בשם ההסכם - הסכם אברהם, ההסכמים לא יכולים לכלול ויתורים לא על זהות ולא על הארץ שלנו, בדיפלומטיה יש מילים שצריך לומר אבל בחדרי חדרים ברור שיש משהו אחר, ההסכם הוא חידוש עצום אחרי מאה שנה של קמפיין פלשתיני.

נורמליזציה במקום ריבונות?

זה לא צריך להיות במקום, אבל לפעמים התהליך ההסטורי הוא אבוציונולי, העובדה שסעודיה תכיר בזכויות שלנו כאן זה שלב בדרך להחלת ריבונות מלאה, וגם אם היא תתמהמה אני מאמין שהיא בוא תבוא, השינוי שאנחנו עושים עם העולם הערבי הוא מהפכה.

"במקרה הזה חצו את כל הקווים האדומים"

מה דעתך על הקמפיין למען בן אוליאל?

יש לי דבר אחד שמטריד אותי ומחייב התייחסות וזאת העובדה שההרשעה שלו התבססה על הודאה שנלקחה בעינויים, לא עינויים רגילים אלא עינויים קשים, הדבר הזה מטריד אותי והוא היה מטריד אותי גם אם היה מדובר באדם שאינו יהודי. חברה צודקת אסור לה לעבור את הקו האדום של להרשיע אדם על בסיס עינויים.

במקרה הזה חצו את כל הקווים האדומים. גם העינויים היו שלא לצורך כי לא היה מדובר בפצצה מתקתקת, זה דבר שמנוגד לחוק, בצדק אביגדור פלדמן שאינו חלק מהימין עמד בצדק על הדבר הזה וזאת הסיבה העיקרית שצריך להתריע על הדבר הזה, מערכת הביטחון והמשפט הלכו פה צעד אחד יותר מדי מבחינה מוסרית, חצו פה את הקו המוסרי, נקווה שהדבר הזה יתברר.