לפיד מזהיר מפני ההסכם: "מסוכן וחסר אחריות"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הבהיר את עמדתו בנוגע לתנאי הסעודים להסכם נורמליזציה, הכוללים אפשרות של פיתוח גרעין: "לא במחיר של מירוץ חימוש גרעיני בכל המזרח התיכון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/23 15:51 ו בתשרי התשפד

לפיד מזהיר מפני ההסכם: "מסוכן וחסר אחריות"
יאיר לפיד , צילום: Revkin Fenton/Flash90

בימים האחרונים התגלו פרטים נוספים על תנאי הסכם הנורמליזציה עשל ישראל סעודיה. אחד הנושאים שעומד בלב ההסכם ונחש אמש, הוא דרישת הסעודים לפיתוח יכולות גרעין אזרחי. נתניהו עצמו מעוניין להגיע להסכמות בעניין ונוטה להתגמש, כך על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". אולם הנושא הזה מעורר מחלוקת רבה, כשרבים טוענים כי מדובר במחיר גבוה מידי ואף מסוכן - הן מקרב הקואליציה והן מקרב האופוזיציה.

"לא במחיר של מירוץ חימוש גרעיני בכל המזרח התיכון"

בתוך כך, ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב היום (ה') לעניין בציוץ ששיתף בחשבון הטוויטר שלו, בו כתב כי מתן משק גרעיני לסעודיה זו הפקרות אסטרטגית: "הסכם נורמליזציה עם סעודיה הוא דבר מבורך. לא במחיר של מתן אפשרות לסעודים לפתח נשק גרעיני. לא במחיר של מירוץ חימוש גרעיני בכל המזרח התיכון".

עוד כתב לפיד, "יורש העצר הסעודי כבר דיבר אתמול על האפשרות שלסעודיה יהיה נשק גרעיני. כל חייו נתניהו נלחם בדיוק נגד מהלכים כאלה. אלה יסודות האיסטרטגיה הגרעינית שלנו", לדבריו: "דמוקרטיות חזקות לא מפקירות את האינטרסים הבטחוניים שלהן בשביל פוליטיקה. זה מסוכן וזה חסר אחריות. לישראל אסור להסכים לשום סוג של העשרת אורניום בסעודיה".