"עובדים מבוהלים ומפוחדים": המכתב החריף נגד בן גביר - והאיום

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה שלח לשר לביטחון לאומי מכתב חריף בו הוא טוען כי במשרד לביטחון לאומי ישנה אווירה קשה, בן גביר הגיב: "עובדים שלא אוהבים את הדרישה לעמידה ביעדים ולעבודה מאומצת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/23 14:21 ו בתשרי התשפד

"עובדים מבוהלים ומפוחדים": המכתב החריף נגד בן גביר - והאיום
צילום: Ben Hakoon/Flash90

מה קורה במשרד לביטחון לאומי של איתמר בן גביר? ברקע ההתפטרות של מנכ"ל המשרד שלמה בן אליהו, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אופיר אלקלעי שלח לאחרונה לשר בן גביר מכתב חריף בו הוא טוען לאווירה קשה במשרד ומאיים על השר.

"עובדים המגיעים לעבודתם מבוהלים ומפוחדים"

בן גביר והמפכ"ל - כנראה לא ימשיך את כהונתו

בן גביר והמפכ"ל, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במכתב שנשלח ב-3 באוגוסט ופורסם היום (ה') באתר ynet טוען אלקלעי: "לאחרונה ישנה אווירה קשה התמונה שהצטיירה בפניי היא עובדים המגיעים לעבודתם מבוהלים ומפוחדים באשר למה שיעלה בגורלם".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה הוסיף: "היחסים העכורים מצד מ"מ סמנכ"לית הון אנושי כלפי ועד העובדים הנבחר. בשיחות שקיימתי עם ועד העובדים הנבחר, הועלו טענות של חוסר שיתוף פעולה הבא לידי ביטוי בהנחיות חד צדדיות הפוגעות בזכויות עובדי המשרד - כאילו העובדים הם חיילים על לוח שחמט שניתן לשחק בהם ללא כל היוועצות - ושיח עם נציגות העובדים. אם לא יחול שינוי ביחס לעובדי המשרד, ישקול להשבית את האגף לכלי ירייה".

בן גביר: "מספר קטן של עובדים שלא אוהבים את הדרישה"

בן גביר הגיב למכתב ואמר לynet: "אני אוהב ומעריך מאוד את אנשי המקצוע במשרד, העושים עבודת קודש מיוחדת למען ביטחונם של אזרחי ישראל. עם זאת, אנחנו אכן מובילים שינויים חשובים שלא נעשו שנים, ודוחפים בין היתר ל'ניקוי שולחן' ושחרור חסמים - מה שגורם לכך שגם אנשי המקצוע במשרד נדרשים לעבוד שעות רבות יותר, ובדגש על אגף כלי ירייה - שם נתנו רישיונות ל-18 אלף כלי נשק תוך כמה חודשים ושחררנו 'פקק' של שנים רבות".

רובם של אנשי המשרד מעריכים ושמחים לשרת את הציבור נאמנה, אך לצערי ישנו גם מספר קטן של עובדים שלא אוהבים את הדרישה לעמידה ביעדים ולעבודה מאומצת כפי שנדרש מהם למען אזרחי ישראל, ונראה כי חלקם מחפשים כל דרך כדי לחמוק מעבודתם".