"הם סרטן": האמירה הקשה של רון קופמן - וההתנצלות

השדרן רון קופמן תקף את החרדים במהלך תוכנית ברדיו 103fm ואמר: "שלושה עשר אחוז מהציבור שהם סרטן בציבוריות הישראלית", בהמשך התנצל: "טעיתי כשהכללתי. כוונתי הייתה ביקורת כלפי אייכלר וההנהגה החרדית" | דרעי הגיב

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/23 11:51 ד בתשרי התשפד

"הם סרטן": האמירה הקשה של רון קופמן - וההתנצלות
"החרדים הם סרטן", רון קופמן, צילום: מאת Nitzan Hafner - נוצר על ידי מעלה היצירה, ויקיפדיה

איש התקשורת והמגיש רון קופמן תקף את הציבור החרדי במהלך התכנית של ינון מגל ובן כספית ב- 103FM, וכינה אותם "סרטן בציבוריות הישראלית". במהלך התוכנית אמר שדרן: "צריך לנקות את המקום מבפנים, את האייכלרים, שלושה עשר אחוז מהציבור שהם סרטן בציבוריות הישראלית".

ב-103FM הגיבו לתקרית ומסרו כי השדרן מתנצל על הדברים שאמר: "טעיתי כשהכללתי, אני מתנצל בפני הציבור החרדי על הדברים וחוזר בי מהם. כוונתי הייתה ביקורת כלפי אייכלר וההנהגה החרדית, שאיתם יש לי בעיה עמוקה".

דרעי: "אמירות מחרידות ומזעזעות"

יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי גינה את דבריו של קופמן: "לכנות ציבור יהודי ענק כ'סרטן' הוא שפל נורא המזכיר את מה שעשו האויבים שלנו בגולה, כששללו צלם אנוש מהיהודים והתירו את דמם", אמר השר לשעבר. בהמשך קרא להוקיע את דבריו של השדרן: "אלו אמירות מחרידות ומזעזעות שחייבים להוקיע אותן מכל וכל. אסור לתת לשום חילוקי דעות לדרדר את השיח להסתה קשה שכזו".

דרעי.

"אמירות מחרידות", דרעי. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"על הרשות השנייה לנקוט מידית בהליך הפרה"

בעקבות הדברים החמורים, נציב פניות הציבור ברשות השנייה הודיעה כי הרשות פתחה בבירור התלונה ופנתה בשלב ראשון לתחנה לקבל את תגובתה. ארגון 'בצלמו' אשר הגיש את התלונה מסר: "מי שקורא לחרדים סרטן שלא יתפלא שמישהו מחר פוגע פיזית בחרדים. על הרשות השנייה לנקוט מידית בהליך הפרה, על רדיו 103 להשעות מיידית את את קופמן ועל היועמ"ש להורות למשטרת ישראל לחקור אותו באופן מידי".