משרד החוץ הגרמני נגד השר הבכיר: "מגבים את השגריר"

לאחר שהשר אלי כהן הודיע כי יגיש תלונה נגד שגריר גרמניה על נוכחותו בדיון בבג"ץ על חוק צמצום עילת הסבירות, דובר משרד החוץ הגרמני גיבה את השגריר ואמר: "השגריר עושה עבודה מצוינת ומעביר את העמדות הגרמניות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/23 17:45 ג בתשרי התשפד

משרד החוץ הגרמני נגד השר הבכיר: "מגבים את השגריר"
שר החוץ אלי כהן, צילום: Yossi Aloni/Flash90

שגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט, עורר בשבוע שעבר סערה ציבורית בעקבות נוכחתו במהלך הדיון שנערך בבג"ץ על חוק צמצום עילת הסבירות. בעקבות הביקורת שעורר הודיע שר החוץ אלי כהן כי הנחה את אנשי המשרד למחות על התנהלותו של השגריר ולהגיש נגדו תלונה לשלטונות הגרמניים.

"עושה עבודה מצוינת"

הבוקר (ב') הכחיש דובר משרד החוץ הגרמני את הדיווחים כי ישראל התלוננה באופן רשמי על התנהלותו של השגריר ואמר כי "השגריר עושה עבודה מצוינת ומעביר את העמדות הגרמניות", כך פורסם ב"ישראל היום". בהמשך דבריו הדגיש דובר משרד החוץ הגרמני כי נוכחותו של השגריר בדיון מהווה חלק מעיסוקו הדיפלומטי - להתעדכן בהתפתחויות חשובות במדינה.

"עבודה מצוינת", שגריר גרמניה בישראל

"עבודה מצוינת", שגריר גרמניה בישראל | צילום: shutterstock

"איננו יכולים לאשר דיווחים בתקשורת על מחאה רשמית"

בהודעה רשמית של משרד החוץ הגרמני נמסר: "התבוננות בהתפתחויות פוליטיות חשובות, גם מקומיות, במדינות המארחות בהתאמה היא אחריות מרכזית של דיפלומטים. ביקור של דיון פומבי בבית המשפט העליון של מדינה שותפה, כמו ביקורו של השגריר זייברט, הוא דוגמה מצוינת לנוהג מקובל זה" כתבו, אך הדגישו: "משרד החוץ הפדרלי נמצא בקשר קבוע עם שותפיו הישראלים. איננו יכולים לאשר דיווחים בתקשורת על מחאה רשמית של משרד החוץ הישראלי".

נזכיר כי, בדיון ממושך שנערך בשבוע שעבר בבג"ץ ונמשך כ-13 שעות, הוצגו טענות העותרים ופרקליטי הממשלה בפני 15 שופטי בג"ץ, שבאופן חריג התכנסו לדון בהרכב מלא.