לוין לתקשורת האמריקאית: "העליון נשלט ע"י אליטה ופועל נגד רוב הציבור"

שר המשפטים התראיין לתוכנית האמריקאית "60 דקות" שעסקה ברפורמה המשפטית בישראל. לוין אמר על ההפגנות: "אי אפשר להשלים עם מצב שהממשלה הנבחרת שלה, עם רוב בפרלמנט, לא יכולה להעביר שום הצעת חוק ולעשות שום דבר כי יש הפגנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/23 08:01 ג בתשרי התשפד

לוין לתקשורת האמריקאית: "העליון נשלט ע"י אליטה ופועל נגד רוב הציבור"
יריב לוין, התראיין לתקשורת האמריקאית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כשברקע ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בארצות הברית, בתכנית האמריקאית הפופולארית "60 דקות" עסקו הפעם בישראל וברפורמה המשפטית. תחת הכותרת "האיש עם התוכנית", המרואיין המרכזי בתוכנית היה שר המשפטים יריב לוין שהתייחס לקידום הרפורמה, להרכב הממשלה וגם להפגנות מתנגדי הרפורמה וההשפעות שלהם על הממשלה.

"אני גאה להיות חלק מהממשלה הזו"

"אף דמוקרטיה לא יכולה להשלים עם מצב שהממשלה הנבחרת שלה, עם רוב בפרלמנט, לא יכולה להעביר שום הצעת חוק ולעשות שום דבר כי יש הפגנות, כי יש אנשים שמתנגדים לזה" אמר לוין והוסיף כי "המצב בישראל הוא שבית המשפט העליון הוא מעל הממשלה, הוא מעל הפרלמנט, הוא אפילו מעל רצון העם. מה שאני רוצה לעשות זה לאזן את זה".

"בית המשפט הוא מבצר אליטיסטי"

בהמשך תקף לוין בחריפות את בית המשפט: "בית המשפט הוא מבצר אליטיסטי שלעיתים קרובות מדי מבטל מחוקקים שנבחרו על ידי העם". לשאלת מראיינת התוכנית על הרכב הממשלה אמר לוין: "אני גאה להיות חלק מהממשלה הזו, ואני חושב שזה מה שהישראלים רצו".