חברי הקואליציה כתבו ציוץ זהה - כך הגיבו באופוזיציה

במקביל לתחילת הדיון בבג"ץ על עילת הסבירות, העבירו חברי הכנסת מהקואליציה מסר זהה בטוויטר בנוגע למאבק בין הרשויות. רוטמן שנוכח בדיון בבג"ץ צייץ גם הוא, באופוזיציה הגיבו בציוץ משלהם

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/09/23 09:58 כו באלול התשפג

חברי הקואליציה כתבו ציוץ זהה - כך הגיבו באופוזיציה
רוטמן, ציוץ זהה לחברי הכנסת, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

בזמן שבבג"ץ נערך הדיון הדרמטי על עילת הסבירות והאפשרות שבית המשפט יפסול חוק יסוד מונחת על השולחן, חברי הכנסת מהקואליציה בחרו להעביר מסר חריף ואחיד נגד אפשרות של פסילת החוק. בציוץ זהה שעלה בחשבונותיהם של מספר חברי כנסת נכתב: "הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה" כשהם מצטטים את דבריו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה מלפני מספר ימים. חברי האופוזיציה הגיבו למהלך וקבוצת חברי כנסת צייצו מנגד: "הכנסת תקבל כל פסיקת בג"ץ".

בין חברי הכנסת שצייצו את הציוץ הזהה נמצא גם יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן שנוכך בדיון בבג"ץ והשרה אורית סטרוק. גם חברי הכנסת חנוך מילביצקי, לימור סון הר מלך, אריאל קלנר, ניסים ואטורי, אושר שקלים וצבי סוכות שיתפו את המסר הזהה.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה |

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, ציטטו את דבריו. צילום: Yonatan SIndel/Flash90

"הדבר אינו מעמיד לבית המשפט את האפשרות לקבל הכרעה במקומם"

אוחנה אמר בנאומו כי גם אם המגעים לפשרה לא יצליחו משלל סיבות, ולהערכתו בעיקרן פוליטיות, "הדבר אינו מעמיד לבית המשפט את האפשרות לקבל הכרעה במקומם. מצב דברים זה יוביל לאירוע חסר תקדים במדינה דמוקרטית. דבר אחד אני יודע לומר. הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה".