בן גביר: "היועמ"שית מיארה מנסה להלך עליי אימים ולהחזיק בגרוני"

בן גביר בהאשמות חמורות נגד היועמ"שית מיארה, שעדיין לא נתנה מענה בעתירות נגד מינויו לשר: "דרך להחזיק בגרונו ולהלך אימים לאורך כהונתו כשר"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/09/23 15:23 כד באלול התשפג

בן גביר: "היועמ"שית מיארה מנסה להלך עליי אימים ולהחזיק בגרוני"
ימתין לקבינט, בן גביר., צילום: Ben Hakoon/Flash90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מאשים היום (א') את היועצת המשפטית לממשלה ש,"היא מהלכת עליו אימים", זאת בתגובה לבקשת היועמ"שית לדחות את המענה שלה בעתירה נגד מינויו של בן גביר לשר לביטחון לאומי בנימוק של עומס.

בן גביר על התנהלות היועמ"שית: "להלך אימים"

השר בן גביר כתב במענה לבקשת הדחיה, כי הוא מתנגד לדחייה, זאת משום שלטענתו המענה היה צריך להגיע כבר לפני תקופה ארוכה ומאשים את היועמ"שית בכך שטענותיה על עומס כבד אינם אלא דרך להחזיק בגרונו ולהלך אימים לאורך כהונתו כשר.

היועמ"שית, מתנגדת להחלטה

היועמ"שית. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנוסף כותב השר בן גביר כי העתירה התייתרה" בעקבות כך ש"כנסת ישראל העבירה בקריאה שלישית את חוק-יסוד: השפיטה אשר קובע כי בית משפט לא ידון ולא יוציא צו בעניין סבירות החלטה של ראש ממשלה".

בעקבות כך, מתנגד השר בן גביר לדחיית מענה היועמ"שית לבג"צ וכותב כי: "הח"מ ישמח לנהל דיון עקרוני ומהותי על תפירת תיקים של הפרקליטות וניסיון להדיח שר מכהן בתירוץ מביך – אין ערך בעתירה תלויה ועומדת מאחר שהיא לא באמת מהלכת אימים על הח"מ ומאחר שהגיע הזמן ליתן פסק דין במיוחד תשעה חודשים אחרי כהונת הח"מ כשר לביטחון לאומי".

"אני לא איתמר של בן 14" - התשובה של בן גביר

השר בן גביר, אמר בעבר בבג"ץ על התאמתו לתפקיד שר למרות עברו: "חבריי הגישו עתירה על השקפת עולם. אני נלחם על האמת. הם באים ורוצים להתערב בשיקול דעת של רה"מ". זה שקר שמבחינתי ערבים שווה למחבלים. אני נלחם על משמר לאומי גם בשביל אותו אבא ברהט שילדיו חשופים לירי".

יו"ר עוצמה יהודית הבהיר כי הוא לא מאמץ את תורתו של הרב מאיר כהנא. "עשיתי טעויות, אני אומר את זה כבר שנים. אני במקום אחר, ועדיין אנשים מתעקשים להביא אותי למקום הזה. אני היום לא מאמץ את תורתו של הרב כהנא, אני לא מכליל את כל הערבים. בהתחלה חשבו שהשינוי שלי הוא הצגה, וזה גרם לאנשים הכי קרובים שלי לא להיות איתי. אין לי בעיה עם הערבים, אני לא דוגל במוות לערבים".