צפו החרדים והרפורמה המשפטית | גפני: "נשקול איך אנחנו מתקדמים"

התנערות החרדים מהרפורמה המשפטית עולה מדרגה, ויושב ראש ועדת הכספים מודה בפומבי: "אני לא בטוח שזאת הדרך שאנחנו ממשיכים בה" | הצעת הפשרה של בית הנשיא נפלה, הרצוג: "כל מה שאני עושה בשבועות האחרונים נועד לשמור על הדמוקרטיה הישראלית, זה אפשרי"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/09/23 14:26 יט באלול התשפג

החרדים והרפורמה המשפטית | גפני: "נשקול איך אנחנו מתקדמים"
משה גפני, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הרפורמה המשפטית, נקודת רתיחה: בצל המתווה שנחשף אתמול (ב') במסגרתו הנשיא הרצוג פעל עם בכירים בקואליציה ובאופוזיציה להגיע להסכמות, ופרסום התנגדותו של שר המשפטים בבליץ ראיונות, יו"ר ועדת הכספים בהתבטאות שלא משתמעת לשתי פנים.

גפני: "אנחנו צריכים לעשות את החשבון שלנו"

"אנחנו נשקול איך אנחנו מתקדמים עם הרפורמה, אנחנו צריכים לעשות את החשבון שלנו, האם זה נכון בדרך כמו שהייתה עד עכשיו, אנחנו ביהדות התורה נצטרך לעשות את החשבון, אני מניח שגם בש"ס", אמר גפני במהלך ישיבה של ועדת הכספים.

"יש דברים חשובים שצריכים לעשות אותם, אני לא בטוח שזאת הדרך שאנחנו ממשיכים בה, באותו מסלול, יכול להיות שנלך על מסלולים אחרים", הוסיף חבר הכנסת הוותיק מיהדות התורה.

הרצוכ: נדרשת מנהיגות

הבוקר (ג'),במהלך מפגש עם חברי הקהילה היהודית באוסטריה, התייחס הנשיא הרצוג למגעים: "ישנם רגעים במשברים מהסוג הזה, שמנהיגות נדרשת כדי לנצל את ההזדמנות הנדירה כדי להושיט יד ולהגיע להסכמות, זה אחד הרגעים האלה. אנחנו לפני ראש השנה, לפני חגי תשרי, אנחנו כבר תשעה חודשים נמצאים במשבר עמוק".

הרצוג הוסיף: "כל מה שאני עושה בשבועות האחרונים נועד לשמור על הדמוקרטיה הישראלית, להגן עליה, אבל גם ליצור מנגנון רחב יותר של הבנות ואיזונים בין רשויות השלטון השונות - זה אפשרי וזה מחייב אחריות".