הנשיא הרצוג: "די, נמאס. המציאות מחייבת לעשות מאמץ"

אחרי פרסום מתווה הפשרה החדש והתנגדותו של שר המשפטים יריב לוין, נשיא המדינה נפגש עם חברי הקהילה היהודית באוסטריה וקרא למנהיגים לגלות אחריות: "יש צורך להתכנס להבנות רחבות, זה אפשרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/23 11:53 יט באלול התשפג

הנשיא הרצוג: "די, נמאס. המציאות מחייבת לעשות מאמץ"
הרצוג במפגש, צילום: קובי גדעון / לע״מ

אתמול (ב') אישר בית הנשיא כי מתנהלות שיחות פשרה בין הקואליציה לאופוזיציה ובתיווכו של הרצוג, אך כבר הבוקר נראה כי המתווה נקבר. במהלך מפגש עם חברי הקהילה היהודית באוסטריה, אמר הנשיא כי נדרשת מנהיגות ברגעי המשבר הללו.

"מנהיגות נדרשת כדי לנצל את ההזדמנות הנדירה"

"ישנם רגעים במשברים מהסוג הזה, שמנהיגות נדרשת כדי לנצל את ההזדמנות הנדירה כדי להושיט יד ולהגיע להסכמות, זה אחד הרגעים האלה", אמר הנשיא. "אנחנו לפני ראש השנה, לפני חגי תשרי, אנחנו כבר תשעה חודשים נמצאים במשבר עמוק".

הפגישה הקודמת בבית הנשיא

שיחות הפשרה בבית הנשיא. ארכיון | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

נזכיר כי בעקבות פרסום המגעים ועקרונות המתווה, מכל עברי המתרס יצאו התנגדויות שקברו למעשה את ההסכם המתהווה. "המשבר משפיע בצורה דרמטית על החיים שלנו, משפיע על ביטחוננו, משפיע משמעותית על ביטחוננו, משפיע על כלכלתנו, משפיע על החברה שלנו משפיע על ההתנהגות האנושית שלנו. די, נמאס", אמר הרצוג.

המציאות מחייבת לעשות מאמץ עצום להגיע להסכמות

הנשיא הוסיף: "יש צורך להתכנס להבנות רחבות, זה אפשרי. זה לא נוגע ללוח זמנים, לא של בית משפט ולא של הכנסת - זה נוגע למציאות, והמציאות מחייבת לעשות מאמץ עצום להגיע להסכמות. אני קורא למנהיגים לגלות אחריות, להביט למציאות בעיניים, להושיט יד, להתאמץ, לא לדחות, להתכנס לעשות כל מאמץ ולנסות להגיע להסכמה רחבה כדי שהמשבר הזה שעוסק בסוגיה של רפורמה משפטית ויחסים בין הרשויות השונות, רשויות השלטון השונות, יחלוף מן העולם ונוכל לחזור לויכוחים, עימותים ודיונים על כל הסוגיות האחרות שמעסיקות את החברה הישראלית - חלקן סוגיות ותיקות וחלקן סוגיות חדשות כמקובל בכל דמוקרטיה".

הרצוג סיים: "כל מה שאני עושה בשבועות האחרונים נועד לשמור על הדמוקרטיה הישראלית, להגן עליה, אבל גם ליצור מנגנון רחב יותר של הבנות ואיזונים בין רשויות השלטון השונות - זה אפשרי וזה מחייב אחריות".