בלי עוצמה יהודית: הדרישה של לפיד לקראת הבחירות המקומיות

ראש האופוזיציה יאיר לפיד יצא בהודעה בה דרש מרשימות יש עתיד לבחירות המוניציפאליות שלא לבנות קואליציות יחד עם רשימות עוצמה יהודית: "המשימה שלנו לבנות קואליציות מקומיות עם נציגים ליברליים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/23 17:21 י באלול התשפג

בלי עוצמה יהודית: הדרישה של לפיד לקראת הבחירות המקומיות
יאיר לפיד, צילום: אלעד גוטמן

הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות, והפוליטיקה המקומית מושפעת כתמיד גם מהפוליטיקה ארצית. כאשר הכנסת מקוטבת יותר מתמיד והפערים בין ימין לשמאל מעמיקים, בלתי נמנע שהמחלוקות הללו יגלשו גם לבחירות המוניציפאליות.

יאיר לפיד: "שלא יישבו בקואליציה של אף מועצה יחד עם רשימה של עוצמה יהודית"

בתוך כך, ראש האופוזיציה יאיר לפיד הנחה היום (א') את כלל המועמדים של יש עתיד ברשימות המקומיות לא לסגור קואליציות עם רשימות עוצמה יהודית. עוד דרשו מטעם מפלגת יש עתיד: "להכניס להסכמים הקואליציונים סעיף ברור שלא יישבו בקואליציה של אף מועצה יחד עם רשימה של עוצמה יהודית". לפיד אמר כי: "המשימה שלנו לבנות קואליציות מקומיות עם נציגים ליברליים, שישמרו על השלטון המקומי כמעוז חזק של דמוקרטיה ליברלית שבאה לעבוד אצל התושבים".

אורנה ברביבאי תתמודד לראשות עיריית ת"א

אורנה ברביבאי תתמודד לראשות עיריית ת"א, צילום: אלעד גוטמן

יש לציין כי הבחירות לרשויות המקומיות משפיעות גם על הרכב רשימת יש עתיד בכנסת, כיוון שיאיר לפיד הודיע לחברי הכנסת שמעוניינים להתמודד - כי כדי לקבל תקציב מהמפלגה עליהם לפרוש מהכנסת. כך למשל, חברת הכנסת אורנה ברביבאי שמתמודדת לראשות עיריית תל אביב, הגישה את התפטרותה מהכנסת. יחליף אותה הוא ירון לוי, סגן ראש עיריית בת ים, ששובץ בבחירות האחרונות במקום ה-26 ברשימת יש עתיד לכנסת.