אוהד טל: כל ירידה לציר 60 היא רולטה - אם תחטוף אבן או יריות

חבר הכנסת אוהד טל בראיון על הטרור ביהודה ושומרון: "אנחנו רחוקים מהמקום שבו אנחנו רוצים להיות", ומדבר על הנרצחת שהייתה צריכה להיות הגננת של הבן שלו: "כולם רק דיברו והיללו אותה כל היום"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/08/23 13:35 ו באלול התשפג

אוהד טל: כל ירידה לציר 60 היא רולטה - אם תחטוף אבן או יריות
אוהד טל, , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חבר הכנסת אוהד טל סיפר בראיון לחדשות כיפה על התחושות באפרת, בעקבות הפיגוע הקשה בו נרצחה בת שבע נגרי, בת למשפחה מהיישוב. "אני לא הכרתי אותה אישית, אבל כל החברים שלי בשכונה כולם רק דיברו והיללו אותה כל היום, וגם אנחנו התרגשנו שאנחנו מצטרפים לגן בת שבע.

"כל ירידה לציר 60 היא רולטה"

רק בשבת האחרונה הבן שלי ביקש ללכת ולראות את גן בת שבע. וזה כואב בלב, אישה שגדלה פה באפרת וכל משפחתה גרה פה. זה לא נתפס, ורק לפני כמה חודשים התמודדנו עם משפחת די, ההבנה שכל ירידה לציר 60 היא רולטה, אם תחטוף ירי בקט"ב או אבן".

איך מסבירים לילד שהגננת שלו נהרגה?

המזל שהוא בגיל קטן אז לא עד הסוף מבין, הסברנו שתהיה גננת חדשה. הילדים היותר גדולים שואלים לא מעט שאלות, כמו שאנלנו לא מבינים, הם עוד יותר לא מבינים את המציאות המטורפת.

בת שבע נגרי הי"ד, נרצחה בפיגוע ירי |

בת שבע נגרי הי"ד, נרצחה בפיגוע ירי | , צילום: Chaim Goldberg/Flash90

אפשר לומר שנכשלתם בביטחוון?

זאת הייתה אחת מההבטחות המרכזיות של כל מפלגות הקואלאיציה ובדבר הזה אנחנו רחוקים מהמקום שבו אנחנו רוצים להיות, ברור שעדיין זאת ממשלה שעדיפה על הממשלה הקודמת, דיון על שינוי תפיסה ביו"ש לא היה קורה בקבינט של הממשלה הקודמת.

"צריך להבין שאין מחבל בודד"

התפיסה שצריך לשנות היא תפיסה של שקט רגעי שאנחנו משלמים עליו בטווח הארוך, והמערכות השונות שמתייחסות לרשות הפלשתינית כשותפה שלנו, איך אפשר?! צריך להבין שאין מחבל בודד יש מחבל שגדל על הסתה ברשות הפלשתינית והוא יודע שרשות הפלשתינית תממן את המשפחה שלו אחרי הפיגוע. הם לא השותפים שלנו. חייבים לייצר שנוי תפיסה.

מי מונע את שינוי התפיסה?

זה לא נכון שניכנס לקרבות אישיים בתקשורת, זה גם לא רק עניין של אדם אחד, צריכים לעבור גמילה מערכתית מהתפיסה הזאת. יש תסכול וביקורת עלינו ביו"ש, שאתה יורד לכביש ונכנס לרולטה. זאת ביקורת מוצדקת, הטרור מרים את הראש ביו"ש וצריך להבין שזה לא נעצר שם, זה מגיע למרכז הארץ ולעזה.

"הערכה גדולה לראשי מערכת הביטחון"

מה עומד מאחורי העימות עם המל"ל שמתנגד להצעה של סמוטריץ'?

יש לי הערכה גדולה לראשי מערכת הביטחון, אבל אין אדם שהוא חסין לביקורת, לצד הביקורת העניינית שצריכה להיאמר יותר בפורום רלוונטי ולא בתקשורת, לגבי המל"ל יש כאן אבסורד, כי זה לא עמדת המל"ל אלא עמדת היועמ"ש של המלל, ולא ברור עם מי הוא מוציא מכתב כזה כאשר ראש הממשלה תומך בהצעה הזאת.