‏אורית סטרוק לגלנט: הפיגוע התאפשר רק בגלל העדר ההחלטה המתבקשת

במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע הקשה בדרום הר חברון בו נרצחה ישראלית. יו"ר עוצמה יהודית הגיב בחומרה והשרה סטרוק שמתגוררת בסמוך לזירה, מסרה: "שר הביטחון, ההחלטה בידך, קבל אותה לפני הפיגוע הבא" | לפיד: "נדרשת יד קשה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/08/23 10:54 ד באלול התשפג

‏אורית סטרוק לגלנט: הפיגוע התאפשר רק בגלל העדר ההחלטה המתבקשת
אורית סטרוק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפיגוע הקשה בדרום הר חברון גורר תגובות בשדה הפוליטי, השרה אורית סטרוק ממפלגת הציונות הדתית מסרה: הלב זועק, הראש לא מוכן לעכל. עוד פיגוע-דמים שהתאפשר רק בגלל העדר ההחלטה המתבקשת: כבישי יו"ש לא יהיו יותר מסלול ירוק לטרור. שר הביטחון, ההחלטה בידך, קבל אותה לפני הפיגוע הבא. יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת יצחק קרויזר, צייץ אחרי הפיגוע: "דורשים נקמה! דם יהודי אינו הפקר!".

יאיר לפיד: "מול הטרור נדרשת יד קשה"

סמוך לזירת הפיגוע

סמוך לזירת הפיגוע, צילום: מד"א

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר על החדשות הקשות: "פיגוע קטלני בדרום הר חברון, מחבלים נתעבים רצחו בדם קר אישה ופצעו קשה אדם נוסף. אני שולח ניחומים למשפחה על האובדן הקשה ומתפלל עם כל עם ישראל לרפואת הפצוע. כוחות הבטחון לא ירפו מהרוצחים, מרדף ועוד מרדף עד שישיגו אותם. מול הטרור נדרשת יד קשה ונחושה".

סגנית שר האוצר ח"כ מיכל וולדיגר הוסיפה: "‏כל עוד ינועו מחבלים באופן חופשי בשטחי C, נמשיך לצערי לראות פיגועים וקורבנות. ליבי עם הפצועות והפצועים ומתפללת לבשורות חיוביות. לממשלה שבה אני חברה אני אומרת: די עם הפקרות המעברים והיעדר המחסומים".

"יוצאים שטופי מוח למשימות רצח בדם קר"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת יולי אדלשטיין כינה את המחבלים "שפלים ומוגי לב", ואמר כי "בפחדנותם הרבה פועלים נגד אוכלוסיה אזרחית חפה מכל פשע, וכל חטאם של הנרצחים והנפגעים - שיהודים הם. זו אינה 'התנגדות' ומוגי הלב הללו אינם נלחמים נגד 'הכיבוש' המדומיין, אלא יוצאים שטופי מוח למשימות רצח בדם קר. אני מוסר את תנחומי הכנים והכאובים למשפחת הנרצחת ונושא תפילה, יחד עם כל עם ישראל, לשלומו ולהחלמתו של הפצוע".