עוקף אסתר חיות? הממשלה תבקש לדחות את הדיון בעילת הסבירות

הממשלה צפויה לבקש מהצדדים בעתירה לדחות את מועד העתירה בנוגע לעילת הסבירות. המשמעות: במידה והבקשה תאושר, הנשיאה חיות שפורשת בסמוך לתאריך שנבחר, כבר לא תוכל לדון בנושא. זה הנימוק שהגיש עו"ד אילן בומבך המייצג את הממשלה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/08/23 14:49 א באלול התשפג

עוקף אסתר חיות? הממשלה תבקש לדחות את הדיון בעילת הסבירות
אסתר חיות | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רגע השיא של סאגת הרפורמה המשפטית יגיע לשיא ב-12 בספטמבר עם הדיון בבג"ץ על חוק צמצום עילת הסבירות. הדיון בעתירה היה אמור להיות הדיון המשמעותי האחרון של נשיאת העליון אסתר חיות שאמורה לפרוש בחודש אוקטובר הקרוב.

הסיבות בגללן הממשלה מבקשת דחיה

אלא שעתה, בממשלה מבקשים לדחות את מועד הדיון כשהמשמעות היא אחת, במידה והבקשה תאושר, ייתכן והנשיאה חיות לא תדון בחוק צמצום עילת הסבירות. בבקשה רשמית שהגיש עו"ד אילן בומבך שמייצג את הממשלה בתיק הוא טוען כי הממשלה צריכה עוד זמן על מנת להיערך וכי מדובר בסוגיה סבוכה, הוא גם מציין כי הממשלה צריכה להשיב גם ליועמ"שית, דבר שלוקח זמן. את טיוטת הבקשה, העביר לצדדים בעתירה.

עו"ד בומבך, מייצג את הממשלה

עו"ד בומבך, מייצג את הממשלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האפשרות שחיות תדון בנושא גם במקרה של דחיה

אך יש אפשרות שתאושר דחיה תצרה מה שייאפשר לנשיאה חיות לקחת חלק בדיון, מה גם שהיא תוכל לפרסם פסקי דין גם במהלך שלושת החודשים שלאחר פרישתה. השבוע קבע הרכב בית המשפט העליון כי הנשיאה תוכל לקחת חלק בדיון על הסבירות לאחר שעתירה ביקשה לפסול אותה מכיוון שבעבר התבטאה בנושא. הדיון שייערך בבג"ץ, אחד החשובים בהיסטוריה של המדינה, ייערך עם הרכב מלא של 15 שופטים, דבר תקדימי שלא קרה בעבר.