גדעון סער: "הממשלה מתפקדת כארגון חתרני, גמליאל וברקת סמרטוטים"

ברקע דבריו של השר דודי אמסלם נגד בכירים לשעבר, "צריכים להינמק בבת הכלא", חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי התבטא בחריפות כנגד שני השרים מהליכוד ששותקים נוכח הדברים | על הממשלה אמר: "ארגון חתרני שחותר תחת כל מוסדות ומערכות המדינה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/08/23 09:08 כט באב התשפג

גדעון סער: "הממשלה מתפקדת כארגון חתרני, גמליאל וברקת סמרטוטים"
חבר הכנסת גדעון סער | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

השר דודי אמסלם התראיין אתמול בגל"צ ותקף בחריפות את נשיא העליון לשעבר אהרן ברק, והרמטכ"לים לשעבר אהוד ברק ודן חלוץ, ואמר כי "מי שמורד בתוך הצבא, בכל צבא רגיל מטפילם במורדים כמו שאמורים לטפל במורדים. הם צריכים לטעמי להינמק בבתי הכלא עד סוף חייהם". חבר הכנסת גדעון סער הגיב הבוקר (ד') לדברים.

"בהתבטאות הזאת הוא מתיימר להיות תובע כללי, שופט ותליין ביחד"

"לא צריך לייחס חשיבות תהומית כזאת להתבטאויות של דודי אמסלם", פתח והגיב על סער על דברי אמסלם בריאיון ברדיו 103FM. "הן כולן נועדו לתכלית של השגת תשומת לב. בהתבטאות הזאת הוא מתיימר להיות תובע כללי, שופט ותליין ביחד. נכון, הוא שר במשרד המשפטים על פי תוארו, אבל באופן מעשי אין לו סמכויות".

דודי אמסלם.

השר דודי אמסלם | צילום: Miriam Alster/FLASH90

גדעון סער הבהיר ממה הוא כן מזדעזע: "שרי הליכוד והממשלה כולה מתפקדת כארגון חתרני שחותר תחת כל מוסדות ומערכות המדינה - הצבא, השב"כ, המערכת המשפטית, בתי המשפט, בנק ישראל - זה הדבר שצריך להטריד אותנו. אין לנו ממשלה, יש לנו קבוצה אנרכיסטית מופקרת שהורסת את המדינה".

חבר הכנסת המשיך ואמר כי גם בפגרה "אנחנו קמים לשלל התבטאויות ומעשים מטורללים של הממשלה ושריה, אז אנחנו מבינים עם מי יש לנו עסק. לא מדובר בממשלה שמנסה לנהל את המדינה אלא מדובר בקבוצה ששמה לעצמה למטרה להרוס את כל מערכות המדינה על מנת להגיע לשינוי משטר במדינת ישראל".

"מדובר בחבורת סמרטוטים, הם יושבים ושותקים"

לדבריו של סער, לשרים דוגמת שר הביטחון יואב גלנט, שלא מתנגדים לממשלה ולמעשיה "אין משמעות". סער: "הם נדרסים על ידי הקיצוניים. כמה פעמים התראיינה גילה גמליאל בקדנציה הזאת? וניר ברקת כמה פעמים התראיין אצלכם? מדובר בחבורת סמרטוטים, הם יושבים ושותקים, גם אלה שלא מסכימים עם מה שקורה, ואין להם שום משקל מערכתי. הם שרים בממשלה אבל זה תואר ללא משמעות מעשית ופוליטית".

עם זאת, הדגיש סער כי גלנט "הוא היחיד שעשה מעשה על מנת למנוע פגיעה בביטחון המדינה. מצפה ממנו למעשים נחרצים, לעמידה איתנה. נתניהו מהמר על עתיד המדינה, פשוט לא אכפת לו".