בלעדי תרחיש האימים של הקואליציה: ח"כים בליכוד יתנגדו לחוק הגיוס

הנושא הראשון שצפוי לעלות בפתח המושב הבא של הכנסת הוא חוק הגיוס, בקואליציה חוששים שהמחאה תגרום לחברי כנסת לחיצים מהליכוד להתנגד לחוק | במפלגות החרדיות מאיימים - בלי החוק אין ממשלה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/08/23 15:53 כז באב התשפג

תרחיש האימים של הקואליציה: ח"כים בליכוד יתנגדו לחוק הגיוס
נתניהו וגפני, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראשי הסיעות החרדיות הבהירו לנתניהו מספר פעמים בתקופה האחרונה כי הם דורשים להעביר את חוק הגיוס מיד עם תחילת כנס החורף של הכנסת באוקטובר הקרוב, בלי קידום מהיר של החוק הם מאיימים, לא תהיה ממשלה.

החשש של הקואליציה והאיום של הסיעות החרדיות

ל"חדשות כיפה" נודע כי גורמים בקואליציה חוששים מתרחיש קיצון בו אותם חברי כנסת שנכנעו ללחץ של המחאה נגד החקיקה המשפטית והתנערו מקידום הרפורמה המשפטית באופן חד צדדי יכנעו שוב ללחץ המחאה ויתנגדו לסעיפים בחוק הגיוס שצפוי לעלות בתחילת המושב. עם זאת בכירים בקואליציה אומרים ל"חדשות כיפה" כי הם נוטים ליישר קו עם המפלגות החרדיות ולקדם את החוק עם תחילת המושב: "אין לקואליציה ברירה, חייבים לקדם פיתרון לחוק הגיוס".

גפני וגולדקנופף, מחלוקת בנוגע לקידום פסקת ההתגברות.

גפני וגולדקנופף - דורשים חוק גיוס במיידי., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתוך כך, בכיר בסיעות החרדיות ממשיך לאיים ואומר היום (ב') ל"חדשות כיפה" על הדיווח, "לא תהיה שום פשרה על חוק הגיוס,אם החוק לא יעבור על תחילת המושב ולא חשוב מה דרעי יגיד, לא תהיה ממשלה".

פער גדול בין סמוטריץ' לגלנט

בנוסף, קיים פער של מיליארדים בין שר הביטחון יואב גלנט לשר האוצר בצלאל סמוטריץ'. גלנט דורש כי לצד חוק הגיוס יחוקק חוק הוקרת הגיוס שיטיב עם המשרתים בצה"ל באופן משמעותי. אבל על פי בכירים בקואליציה, סמוטריץ' מסתכל על החוק כמשהו יותר סמלי ובאוצר לא רוצים להשקיע בחוק כמות גדולה של כסף.