סערת חוק הרבנים | מנכ"ל הציונות הדתית: "קמפיין שקרי, החוק הוא תיקון נצרך"

אחרי הביקורת של השר עמיחי אליהו נגד חוק הרבנים של ש"ס והציונות הדתית, יהודה ולד מגיב: "צר לי שגם אתה שותף לקמפיין השקרי הזה. מי שרוצה להשאיר את המצב הקיים הוא זה שרוצה להשאיר את השליטה של ש"ס"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 13/08/23 14:48 כו באב התשפג

סערת חוק הרבנים | מנכ"ל הציונות הדתית: "קמפיין שקרי, החוק הוא תיקון נצרך"
יהודה ולד מנכ"ל המפלגה, צילום: איתן זליגר

בשבועות האחרונים מקדמות מפלגות ש"ס והציונות הדתית את הצעת חוק "שירותי הדת היהודיים", לפיה רבני שכונות, רבנים אזוריים ורבני ערים ימונו בעיקר על פי קולותיהם של נציגי השר לשירותי דת ומועצת הרבנות הראשית. החוק מעורר שיח רב בקרב הרבנים במגזר ויש לו התנגדות רחבה. היום (א') מנכ"ל מפלגת "הציונות הדתית" עונה לביקורת של שר המורשת.

"מי שרוצה להשאיר את המצב הקיים הוא זה שרוצה להשאיר את השליטה של ש"ס"

אמש (שבת) כתב השר עמיחי אליהו כי לא נעים לו להעביר ביקורת על שותפים קואליציוניים, "ודאי לא על חה"כ שמחה רוטמן שעושה מלאכת קודש באיזון בין הרשות השופטת למחוקקת", אך הוסיף: "בחוק רבני הערים מפלגת הציונות הדתית שותפה בפגיעה קשה בעולם התורה הציוני ובחיבור של הציבור לעולם הערכים היהודי שהציבור הדתי-מסורתי מייצג. קשה להבין איך אדם מוערך כמו שמחה רוטמן שמוביל מהלכים להצלת מדינת ישראל ביד ימין שותף למהלך כזה ביד שמאל".

השר אליהו

השר אליהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ולד כתב לאליהו: "עמיחי היקר. צר לי שגם אתה שותף לקמפיין השקרי הזה. מי שרוצה להשאיר את המצב הקיים הוא זה שרוצה להשאיר את השליטה של ש"ס ואת המשך אי מינוי הרבנים ברחבי הארץ. החוק הזה הוא תיקון נצרך שיוביל למינוי של רבנים ציונים ספרדים ואשכנזים".

"יש לנו כנראה עוד מה לתקן גם בתוך הבית"

השר אליהו תקף את החוק גם בתחילת קידומו וכתב בחריפות עת כונסה הממשלה באופן חריג לקידום החוק: "ממשלת ישראל תתכנס היום לישיבה מיוחדת, שלא מן המניין. לא בשביל להילחם בטרור. לא בשביל לנצח את האנרכיה. לא בשביל לקדם את הרפורמה. לא בשביל לדון באלימות השוטרים כלפי מתנחלים. לא בכדי לדון במעצרים המנהליים. אפילו לא בשביל הכלכלה. לא. רק בשביל לשנות את כללי המשחק של הבחירות לרבנות. יש לנו כנראה עוד מה לתקן גם בתוך הבית".