איילת שקד: בסוף סמוטריץ' יעשה את זה - כמו טטלה

שרת הפנים לשעבר התייחסה למהלך של סמוטריץ' בעיכוב הכספים לרשויות הערביות ואמרה כי לבסו הוא יעביר את הכסף: "אם לטענתו הפיקוח לא מספיק אפקטיבי – שיפעיל פיקוח. בסוף הוא יעביר את הכסף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/23 21:00 כה באב התשפג

איילת שקד: בסוף סמוטריץ' יעשה את זה - כמו טטלה
איילת שקד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בבוע האחרון נקלע שר האוצר סמוטריץ' לסחרור תקשורתי: הוא החליט לעכב כספים שהיו מיועדים לחיזוק רשויות ערביות, חטף ביקורת - ובסופו של דבר כינס מסבית עיתונאים והודיע על הקמת ועדה שתבחן את העברת הכספים, לטענתו, ממשלה הקודמת העבירה כספים לפשיעה וטרור והוא לא יתן לכך יד. שרת הפנים איילת שקד התייחסה לטענות הללו באירוע של "שבת תרבות".

שקד: סמוטריץ' יעביר את הכסף

"כשר האוצר הוא העביר תקציב מדינה, הכספים האלה היו חלק מהתקציב, ולכן אין סיבה שהוא לא יעביר אותם", אמרה שקד בנחרצות. על הטענות כי הכספים מועברים לארגוני טרור היא אמרה כי היא "שרת הפנים הראשונה שהתייחסה לעובדה שעל חלק מהמכרזים ברשויות משתלטים ארגוני פשע".

סמוטריץ

סמוטריץ'. עומד בסירובו | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"כשנכנסתי למשרד מיניתי את המנכ"ל שלי להקים מנגנונים לפיקוח על הכספים שמועברים לראשויות הערביות וזה מה שעשינו. אם לטענתו הפיקוח לא מספיק אפקטיבי – שיפעיל פיקוח. בסוף הוא יעביר את הכסף, הוא יגיד שהוא שם מנגנוני פיקוח וככה הוא ירד מהעץ".

"יותר מידי שנים מדינת ישראל טומנת את ראשה בחול מול תופעות מסוכנות שהולכות ומתפתחות לנו מתחת לאף"

במסיבת העיתונאים שכינס השבוע, סמוטריץ' פנה לאזרחי ישראל הערבים ואמר: "אני שר האוצר שלכם ואני מחויב לכלל אזרחי ישראל ללא יוצא מהכלל. בלי שום הבדל דת, גזע, מין או השקפה פוליטית. עוד כשר תחבורה השקעתי תקציבים גדולים בתשתיות כבישים ותחבורה בחברה הערבית מתוך אמונה שזה הדבר הנכון. כך אני פועל גם כשר אוצר".

על ההחלטה הנוכחית שלו להקפיא את התקציב שמקורו בכספים פוליטיים קואליציוניים של מנסור עבאס, אמר כי היא נועדה לוודא שהכסף הזה לא יגיע לגורמי הפשיעה והטרור. "יותר מידי שנים מדינת ישראל טומנת את ראשה בחול מול תופעות מסוכנות שהולכות ומתפתחות לנו מתחת לאף".