לפיד נחשף אחרי שטס לפגישה בחשאי וללא אישור - כך ניסו לחפות על הטעות

ראש האופוזיציה טס לחופשה ופגישה עם שר החוץ האמירתי, וספג ביקורת על כך שלא קיבל אישור מוועדת האתיקה. על מנת לחפות על הטעות ניסה להוציא אישור בדיעבד | הסיבה לכאורה: "רצה לשמור על חשאיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/23 13:20 כב באב התשפג

לפיד נחשף אחרי שטס לפגישה בחשאי וללא אישור - כך ניסו לחפות על הטעות
יאיר לפיד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד טס אמש (ג') לאיטליה, בחסות מפלגת יש עתיד. מטרת הביקור הייתה כפולה - חופשה פרטית ופגישה עם שר החוץ האמירתי. נסיעה מסוג זה דורשת את אישור וועדת האתיקה, אולם לפי גורמים בכנסת הנסיעה לא קיבלה את אישור הוועדה, כך דווח בכאן 11. מלשכתו מסרו: "קיבל את כל האישורים הנדרשים".

בתוך כך, נחשף כי בעקבות תלונות שהצטברו בנושא, ניסו ביש עתיד לחפות על התקלה, והגישו פניה לוועדת האתיקה בדיעבד. גורמים במפלגה אמרו לכאן 11 כי הסיבה להתנהלות הבעייתית היא יאיר לפיד רצה לשמור על חשאיות.

לפיד אחרי הביקור: "דנו על שיתופי הפעולה האסטרטגיים"

במהלך ביקורו באיטליה, שיתף לפיד פוסט בו כתב: "שמחתי לפגוש היום את חברי ושותפי לדרך, עבדאללה בן זאיד, שר החוץ האמירתי, באיטליה", פתח. "בתקופת הממשלה שלנו הנחנו את התשתית ליחסים בין המדינות. היום, דנו על שיתופי הפעולה האסטרטגיים, היחסים עם מדינות המפרץ ועל קידום פרויקטים", המשיך ושיתף, "כדי שנוכל להמשיך לשתף פעולה ולהעמיק את האינטרסים המשותפים ואת היחסים בין המדינות".