עתיד הרפורמה המשפטית: "נשנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים - ונעצור"

ראש הממשלה התייחס בריאיון לתקשורת זרה לחקיקה המשפטית אותה מקדמת ממשלתו וטען כי החוק הבא שהוא מעוניין לקדם הוא שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. לאחר מכן: "נעצור קידום חוקים בנושא"

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 06/08/23 18:30 יט באב התשפג

עתיד הרפורמה המשפטית: "נשנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים - ונעצור"
הסלפי אחרי אישור צמצום עיל הסבירות | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נתניהו מרבה להתראיין בשבועות האחרונים לתקשורת הבין-לאומית, ומשיב גם לשאלות הנוגעות לרפורמה המשפטית. בריאיון שערך היום (א') לערוץ החדשות האמריקאי bloomberg tv, אמר נתניהו כי החוק הבא שיקדם מתוך הרפורמה המשפטית הוא שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים - ולאחריו הוא מתכנן לעצור את החקיקה.

צפו בריאיון

"אני עדיין הולך לחכות מספר חודשים כדי לנסות להגיע לקונצנזוס"

"אני עדיין הולך לחכות מספר חודשים כדי לנסות להגיע לקונצנזוס. זה ככל הנראה יהיה על הוועדה לבחירת שופטים. זה בגדול מה שנשאר", אמר ראש הממשלה בריאיון. לדברי נתניהו, אחרי חקיקת החוק הזה: "נעצור קידום חוקים בנושא".

עוד אמר ראש הממשלה, "אני לא חושב שאנחנו צריכים לעבור מקיצוניות אחת לאחרת. ממערכת המשפט האקטיביסטית בעולם - לנקודה שבה בית המחוקקים או הכנסת יכולים פשוט לבטל כל החלטה שבית המשפט יקבל". טען. לגבי המצב החברתי במדינה, אמר כי אינו חושש ממלחמת אזרחים. "אני לא חושב שאנחנו הולכים לקרוע את המדינה לגזרים. אני בטוח לחלוטין שישראל תצא יציבה, מוצלחת ודמוקרטית".