החוק של גדעון סער למען הגרושים: חלוקה הוגנת של תשלומי מזונות

לתשומת ליבם של ההורים הגרושים: חבר הכנסת גדעון סער הניח הצעת חוק לחלוקה הוגנת של תשלומי מזונות, "לוודא את התמיכה הכלכלית בילד וליצור חלוקה שווה בין הוריו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/07/23 13:33 ח באב התשפג

החוק של גדעון סער למען הגרושים: חלוקה הוגנת של תשלומי מזונות
חה"כ גדעון סער | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הבוקר (ג') הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה של חבר הכנסת גדעון סער ממפלגת המחנה הממלכתי שנועדה ליצור חלוקה הוגנת של תשלומי מזונות. המצב כיום מעורר קשיים רבים וקיימים הבדלים משמעותיים בפסיקות לגובה תשלום מזונות.

החוק החדש של גדעון סער: יש חוסר אחידות

הסיבה לחוק היא שיש חוסר אחידות כיצד נכון לחלק את ההוצאות בין ההורים. לרוב, חלק הארי של ההוצאות מוטלות על האב מבלי קשר למצבו הכלכלי, אולם במציאות המודרנית רוב האימהות עובדות ולעיתים גם מרוויחות יותר מהאב ויש לקחת זאת בחשבון. 

נסיבות אלה מובילות למצב בו מזונות הילדים הוא אחד המכשולים הגדולים ביותר בניסיון לפתור את הסכסוך בין ההורים ולהביא לרגיעה בין הצדדים שתאפשר להתחיל בבטחה את החיים הנפרדים ולדאוג לרווחת הילדים בצורה מיטבית. כמו כן, הדבר יוצר עומס על בתי המשפט בשל הדיונים הרבים בנושאי מזונות. 

מטרת החוק היא לוודא את התמיכה הכלכלית בילד וליצור חלוקה שווה בין הוריו, תוך שמירת עקרון טובת הילד וחלוקה הוגנת ואובייקטיבית בין ההורים. הצעת החוק תוביל לחלוקה הוגנת יותר בתשלומי המזונות, מניעת חיכוכים בין ההורים והפחתת העומס על בתי המשפט. כמו כן, היא תסדיר באופן כולל את סוגיית התמיכה הכלכלית בילדים בישראל - מתוך התמקדות בטובת הילד. המהלך עתיד לייצר אחידות, שקיפות וודאות בדיני מזונות ולהפחית את הדיונים המשפטיים בין ההורים.