ראיון מתן כהנא חוזר לרגעים הדרמטים בכנסת: "אנחנו בנקודה הכי קרובה לחורבן"

רגע לפני כניסת צום ט' באב, ואחרי שבוע סוער במליאת הכנסת, חבר הכנסת מתן כהנא מספר מה קרה כשניסה לשכנע את נתניהו במליאה ומשתף: "אנחנו במצב נפשי שהכי מתאים לצום"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/07/23 12:23 ח באב התשפג

מתן כהנא חוזר לרגעים הדרמטים בכנסת: "אנחנו בנקודה הכי קרובה לחורבן"
מתן כהנא עם נתניהו, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

חבר הכנסת מתן כהנא ממפלגת המחנה הממלכתי מספר בראיון ל"חדשות כיפה" על המאמצים להגיע לפשרה שנכשלו: "אנחנו נכנסים לתשעה באב במצב נפשי שהכי מתאים לצום, כי אם בעבר היינו חושבים ואומרים איזה הזוי זה שקרה כזה קרע בעם, היום אנחנו מבינים שמודבר במציאות אפשרית שאנחנו קרובים אליה בשלישית". 

עד מצב של אובדן המדינה?

"אני אופטימי בטבעי ולא חושב שנגיע לשם ואני נתלה בצילום מהרכבת שרואים לחיצות ידיים בין תומכים ומתנגדים לרפורמה ואני יודע שזאת מדינת ישראל האמיתית, אנשים שרוצים ביחד. אבל לצערי קיצוניים משני הצדדים מייצרים תבערה שצריך להתאמץ מאוד שלא תתפשט. כמה ממובילי המחאה לא רוצים להגיע להסדר מוסכם, וגם באופוזיציה יש קולות שמקשים על הסכמות אבל הבעיה היא בעיקר בקואליציה שם רוצים לנצח בנוקאאוט". 

במליאה צעקו "חורבן", כבר נחרב פה משהו?

"הסולידריות שלנו בערב ט' באב מאדו סדוקה, ושוב, אנחנו לא בחורבן אבל מאז הקמת המדינה אנחנו בנקודה הכי קרובה לשם".

הרגעים הדרמטים בכנסת

לא גירוש גוש קטיף היה הנקודה הכי קרובה?

"זאת גם הייתה תקופה קשה מאוד, בעיקר לנו הדתיים לאומיים אבל עכשיו סביב מה שקורה בצבא אני יותר מוטרד". 

מה קורה בהליכה שלך לסמוטריץ' רגע לפני ההצבעה על חוק הסבירות?

"אני ניסיתי להרוויח זמן כי ברגעים האחרונים עלו רעיונות לפשרה אבל בקצב המטורף של ההצבעות היה נראה שבקואליציה גמרו אומר בליבם ללכת בכוח ולא הסכימו להפסקה שהיינו מגיעים בה להסכמות".

"רגע לפני שנגמרה ההצבעה קיבלתי הודעה מחבר בחיל האוויר והוא כתב לי, "אנחנו לא מצליחים לאייש מטוסים, אנחנו מצמצמים אימונים", הלכתי עם ההודעה הזאת לנתניהו, אמרתי לקואליציה, תראו לטייסים שאתם לא הולכים להם על הראש".

כהנא.

כהנא - מאמצים להסכמות. צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

איך נתניהו הגיב?

"נתניהו הנהן אלי, דווקא דרעי הרגשתי שהוא מתייחס מתייחס אלי בכובד ראש". 

מה אתה חושב על המסעדנים שייפתחו הערב את המסעדות שלהם?

"אני חושב שמדובר בצעד לא טוב הרי אין מישהו שלא מבין את ההקשר של הצעד מול התנהלות הדורסנית של הממשלה גם בהקשר של יחס דת ומדינה, אני קורא למסעדנים, אל תעשו את זה".