ח"כ מהעבודה לעג לרוטמן: "אולי נתכנס לסדנה בתחום המידות?"

ישיבת ועדת החוקה נפתחה עם לא מעט מתחים - והניסיון של רוטמן לבקש מחברי הוועדה דיון מכבד ורגוע נתקל בזלזול: "אתה באמת דמות מופת להכלה הקשה ואמון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/23 14:20 ז באב התשפג

ח"כ מהעבודה לעג לרוטמן: "אולי נתכנס לסדנה בתחום המידות?"
שמחה רוטמן., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יום לאחר שחוק צמצום עילת הסבירות אושר בכנסת, ועדת חוק חוקה ומשפט התכנסה הבוקר (ג') להמשך משימותיה. יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן, פתח את הישיבה להכנת החוק לבחירת רבני ערים, והתייחס לפיל שבחדר: "אירועי האתמול חשובים, ועל כולנו לנצל את הפגרה להרגעת הרוחות, לקחת זמן להירגע ולחשוב איך ממשיכים ומגיעים לדיונים והסכמות לגבי ההמשך", אמר רוטמן.

גלעד קריב: "אתה באמת דמות מופת להכלה הקשה ואמון"

עוד המשיך ואמר, "אם יש לקח אחד שחשוב שנלמד כולנו, הוא שכשצועקים, קשה להקשיב. אפשר וצריך לנהל שיח ודיון, כמו שהצלחנו לעשות בהרבה חוקים אחרים, ומקווה שגם בחוק שמונח לפנינו, עם פחות סופרלטיבים וצעקות. כולנו נרוויח מכך".

אולם היו מי שסירבו לקבל את דבריו. ח"כ גלעד קריב מהעבודה, ביקר את הדברים, ואמר בלעג: "אתה באמת דמות מופת להכלה הקשה ואמון, אולי נתכנס לסדנה בדגש על תחום המידות. אנחנו צריכים לעשות קצת חשבון נפש באופוזיציה ולהתחזק במידותיך הטובות", אמר, והוסיף: "יש בידינו עשרות שעות של וידאו ונעשה שיעורי בית. טוב שאנחנו דנים בחוק הזה אחרי אתמול, כי אין חוק המדגים יותר טוב את ברית הקנאים והמושחתים".