לפיד יעתור לבג"ץ: "זה מה שיקבע את גורלה של המדינה"

יו"ר האופוזיציה נשא נאום חריף בעקבות האישור הסופי של חוק צמצום עילת הסבירות. לפיד הודיע כי יעתור לבג"ץ נגד החוק, ופנה לטייסים בבקשה להתייצב לשירות המילואים עד לאחר הכרעת בית המשפט העליון בעניין

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/23 16:12 ו באב התשפג

לפיד יעתור לבג"ץ: "זה מה שיקבע את גורלה של המדינה"
לפיד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חוק צמצום עילת הסבירות עבר היום (ב') במליאת הכנסת, ברוב של 64 - 0 , כאשר כל חברי האופוזיציה החרימו את ההצבעה. מיד לאחר מכן, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נשא הצהרה בה הודיע כי הוא מתעתד להגיש עתירה לבית המשפט העליון בנוגע לחוק, וכן פנה לטייסים שהודיעו על אי התייצבות לצה"ל, בבקשה להשהות את החלטתם עד להחלטת בג"ץ בעניין.

"זה יום עצוב. יום של חורבן הבית. יום של שנאת חינם", פתח ואמר לפיד. "אני מסתכל על הקואליציה חוגגת ושואל, מה אתם חוגגים? את זה שאתם מפרקים את המדינה היהודית שיש לנו?" לדבריו, "ראינו היום מופע חולשה של נתניהו שלא היה כדוגמתו מעולם. אין ראש ממשלה בישראל. נתניהו הפך לבובה על חוט של קיצונים משיחיים".

לפיד: ""כבר מחר בבוקר אנחנו נעתור לבג"ץ נגד החקיקה הנפסדת הזו"

"הממשלה הזו יכולה לנצח את הקרב, אבל לא את המלחמה. ישראל לא תהפוך להונגריה ולא לפולין. זה לא יילך", המשיך ואמר לפיד. "כבר מחר בבוקר אנחנו נעתור לבג"ץ נגד החקיקה הנפסדת הזו, נגד הביטול החד צדדי של האופי הדמוקרטי של מדינת ישראל, ונגד הדרך האנטי-דמוקרטית והדורסנית שבה נוהלו הדיונים בוועדת החוקה".
 
עוד אמר יו"ר האופוזיציה: "אני קורא מפה לאנשי המילואים, ללוחמים ולטייסים שליבם נשבר היום. הייתי ראש ממשלה. אני מכיר את היכולות שלכם, את ההקרבה שלכם, את המסירות שלכם למדינת ישראל ולביטחונה", לפיד ביקש: "חכו, תנו לבג"ץ לדון בחוק ורק אז תחליטו את ההחלטה הקשה מכל. אל תפסיקו לשרת, אל תפגעו בכשירות צה"ל ובמוכנות שלו, כל עוד אנחנו לא יודעים מה תהיה הפסיקה".