אהרן ברק מבהיר: בניגוד לטענת נתניהו - אני מתנגד לצמצום עילת הסבירות

נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, הבהיר כי הוא מתנגד לחוק לצמצום עילת הסבירות ומתח ביקורת על נתניהו שלטענתו הסתמך עליו: "ההסתמכות עלי, כדי להצדיק הצעת חוק זאת, אינה ראויה ואינה נכונה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 23/07/23 08:34 ה באב התשפג

אהרן ברק מבהיר: בניגוד לטענת נתניהו - אני מתנגד לצמצום עילת הסבירות
אהרון ברק, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק פרסם הבוקר (א') מכתב בנושא הרפורמה המשפטית וחוק צמצום עילת הסבירות הצפוי לעלות מחר לאישור במליאת הכנסת בקריאות שנייה ושלישית בו הוא מבהיר כי הוא מתנגד לחקיקה ומותח ביקורת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו שלטענתו "הסתמך" על דעתו בנושא.

"פגיעה קשה בערכי היסוד של ישראל"

"לאחרונה נוהגים גורמים פוליטיים מסוימים", פתח ברק את מכתבו, "ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, להסתמך עלי, כאילו אני מסכים או משלים עם הצעת החוק לביטול או צמצום עילת הסבירות המונחת עכשיו לפני הכנסת לקריאה שניה ושלישית. ההסתמכות עלי, כדי להצדיק הצעת חוק זאת, אינה ראויה ואינה נכונה. לכן אני רואה לנכון להעמיד דברים על דיוקם".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כאמור, ברק ציין כי הוא מתנגד לחקיקה של הרפורמה המשפטית. "וזאת עמדתי אני מתנגד להצעת החוק לביטול או צמצום עילת הסבירות בכל תוקף, ומשוכנע כי ההצעה, אם תאושר על ידי הכנסת, תפגע באופן קשה בערכי היסוד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, והיא מאיימת לערער את שלטון החוק, המינהל התקין, טוהר המידות בשלטון, וזכויות היסוד של כל אדם בישראל".

גלנט: "פועל בכל הדרכים להביא להסכמה רחבה"

בתוך כך, שר הביטחון, יואב גלנט, יצא אמש (שבת) בהודעה בה כתב כי הוא מנסה להביא להסכמה רחבה. "פועל בכל הדרכים על מנת להביא להסכמה רחבה, למנוע פגיעה בביטחון ישראל ולשמור את צה"ל מחוץ למחלוקת הפוליטית", כתב גלנט.

גלנט, מסרב לחוק

גלנט, מסרב לחוק צילום: Shir Torem/Flash90

יחד עם זאת, בממשלה חוששים כי נסיגה מהחקיקה כעת - תהווה כניעה ללחצים צבאיים, ובכירים בקואליציה מסרו כי עמדת הממשלה היא כי הפגיעה הגדולה ביותר בביטחון ובדמוקרטיה בישראל הוא הכפפת הממשלה והכנסת לתכתיבים של יחידות צבאיות. "המאמצים להשגת חקיקה בהסכמה ימשכו עד הרגע האחרון, ובהיעדר הסכמה החקיקה תעבור כמתוכנן", אמרו.