שרת ההסברה משתדרגת: אלו הסמכויות שתקבל

הממשלה אישרה החלטה לקביעת ייעודו ותחומי פעילותו של משרד ההסברה. בין היתר, השרה דיסטל אטבריאן תטפל בהתמודדות עם פייק-ניוז, הנגשת מידע עובדתי לציבור וקידום החוסן והלכידות של החברה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/23 08:31 ג באב התשפג

שרת ההסברה משתדרגת: אלו הסמכויות שתקבל
השרה דיסטל אטבריאן, סמכויות חדשות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השרה גלית דיסטל ומשרד ההסברה יקבלו סמכויות חדשות, כך על פי החלטת ממשלה שאירה את ייעוד המשרד וריכזה את תחומי הפעילות של המשרד. המסמך כולל בין היתר את האחריות על תחומי ההסברה לציבור הבינלאומי והתמודדות עם פייק ניוז. 

הסברת מהלכי הממשלה וקידום חוסן חברתי

יחד עם זאת, תחומי האחריות של השרה דיסטל לא יכללו רק את תחומי ההסברה כלפי חוץ וחלק עיקרי במסמך נוגע דווקא להסברת מהלכי הממשלה בתוך המדינה. אחד הסעיפים נוגע להנגשת מידע עובדתי לציבור הישראלי, תוך בחינה משפטית ומקצועית שהוא ראוי להסברה ממשלתית וסעיף אחר קובע כי המשרד יהיה אחראי לקידום החוסן והלכידות של החברה הישראלית וכן חיזוק ערכיה כמדינה יהודית ודמוקרטית.

גלית דיסטל אטבריאן

גלית דיסטל אטבריאן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הכלים שיעמדו לרשותה

השרה, שהתלוננה לא אחת על כך שאין לה הכלים להצלחה, קיבלה במסגרת ההחלטה את הגדרת הכלים שיעמדו לרשות המשרד. בין היתר נקבע כי יוקם צוות בין-משרדי לעיצוב וקידום המדיניות ההסברתית של מדינת ישראל בעולמות הניו-מדיה. עוד נקבע כי תוקם תשתית מידע דיגיטלית אינטראקטיבית לאומית בתחום ההסברה של מדינת ישראל. התכנים ישמשו הן גורמים ממשלתיים והן את הציבור הרחב.