שר הביטחון מפציר: "מול האיומים - אנו זקוקים לכל הלוחמים"

אחרי שראש הממשלה, הרמטכ"ל ואפילו יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ יצאו בקריאות ברורות נגד סרבנות לוחמי המילואים, שר הביטחון הפציר גם הוא: "עלינו לשוב ולהזכיר לעצמנו כי אין לנו מדינה אחרת. אין לנו צבא אחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/23 15:45 כט בתמוז התשפג

שר הביטחון מפציר: "מול האיומים - אנו זקוקים לכל הלוחמים"
גלנט נאם נגד סרבנות, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

בשבוע האחרון הממשלה התגייסה למאבק בקריאות לסרבנות בצה"ל - על רקע התנגדותם של חלק מטייסי ולוחמי המילואים לרפורמה המשפטית. אחרי שפורום של בכירי מערכת הביטחון התכנס לדיון דחוף בכשירות צה"ל, במידה והאיומים בסרבנות אכן יתממשו, שר הביטחון יואב גלנט נאם היום (ג') והפציר בלוחמים להמשיך ולהתייצב להגנת המדינה.

במהלך בטקס לציון 76 שנים ליציאת אוניית המעפילים "אקסודוס", שנערך במוזיאון ההעפלה בחיפה, אמר גלנט: "נס חזרתו של עם ישראל אל מולדתו מארבע כנפות תבל והקמת מדינה עצמאית, ריבונית ומשגשגת הוא דבר שאין דומה לו בתולדות העמים". לדבריו: "לאורך 75 שנות עצמאותנו בארצנו אנו מתמודדים עם איומים רבים. גם היום האיומים בזירות קרובות ורחוקות הולכים ומתעצמים".

גלנט בטקס

גלנט בטקס צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"אין לנו צבא אחר"

"מול האיומים ניצב כוח המגן - צבא הגנה לישראל וגופי הביטחון הנוספים. גם בשעה זו מפקדי וחיילי צה"ל בסדיר ובמילואים, בים, ביבשה ובאוויר, בצפון, בדרום ובמרכז עסוקים במשימת ההגנה על הארץ". שר הביטחון הדגיש: "במיוחד בימים אלו עלינו לשוב ולהזכיר לעצמנו כי אין לנו מדינה אחרת. אין לנו צבא אחר".
 
השר יצא בקריאה ברורה נגד סרבנות: "אני רוצה לפנות מכאן אל אנשי המילואים: מותר להיות חלוקים בדעתנו, מותר להתווכח ולדון, מותר להפגין, אבל אסור לפגוע, בשם דעה פוליטית כזו או אחרת, בצה"ל. אין לנו קיום בארץ הזו בלי צבא ההגנה לישראל". לדבריו, "אני יודע לומר בבירור כי במאמץ ההגנה על ביטחון המדינה ואל מול האיומים הניצבים לפתחנו, אנו זקוקים לכל הלוחמים ולכל המפקדים".