כדי לאפשר לדון בעילת הסבירות: זאת ההחלטה שהתקבלה בקואליציה

כדי לאפשר לוועדת החוקה לקיים את הנמקת ההסתייגויות וההצבעות בוועדת החוקה על ביטול עילת הסבירות, חברי הכנסת מהקואליציה קיבלו הודעה כי כל החקיקה שהייתה אמורה לעלות היום תידחה למועד אחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/23 18:01 כח בתמוז התשפג

כדי לאפשר לדון בעילת הסבירות: זאת ההחלטה שהתקבלה בקואליציה
רוטמן, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת חוקה החלה את דיוניה הבוקר (ב') כאשר יו"ר הוועדה, חבר הכנסתשמחה רוטמן הודיע כי הוועדה תצביע על ההסתייגויות שהגישו חברי האופוזיציה לחוק צמצום עילת הסבירות. מדובר ב-27 אלף הסתייגויות שהגישו באופוזיציה על מנת לעכב כמה שניתן את ההצבעות בוועדה. בתוך כך, הקואליציה הודיעה הערב לחברי הכנסת כי היא משכה את כל החקיקה שהייתה אמורה לעלות היום במטרה לאפשר לוועדת החוקה לקיים את הנמקת ההסתייגויות וההצבעות בוועדת החוקה.

"לאחר הצבעות על אי האמון וציון יום ז'בוטינסקי", נכתב בהודעה שנשלחה לחברי הכנסת מהקואליציה, "תינעל המליאה ולכן מי שרוצה לבטל מלון שיעשה זאת כעת. ועדת חוקה תחל 10 דקות לאחר סיום המליאה. לגבי ועדת החוקה טרם התקבלה החלטה לגבי מתווה הדיון וההצבעות ברגע שיוחלט - נדע כיצד לחלק תורנויות בינכם לכן הח"כים צריכים להשאיר במשכן עד לעדכון תורנויות".

רוטמן הציע הצעה לחברי האופוזיציה וסורב: "זה מראה שאין לאופוזיציה שום נכונות לפשרה"

בפתח הדיון בוועדת חוקה, הציע חבר הכנסת רוטמן לאנשי האופוזיציה הצעה, לפיה יגיעו להסכמה על ההסתייגויות בתמורה לדיון מעמיק בוועדה, אך סורב. רוטמן אמר: "אני מודה לחברי האופוזיציה על היושרה ועל הודעתם שלא יסכימו לכל פשרה בעניין החקיקה, כפי שהבהירו חה"כ סגלוביץ ואלהרר. לכן הגשת ההסתייגויות היא רק סימן להתנהלות האופוזיציה לכל אורך הדיון - היעדר נכונות לנהל דיון מהותי".

רוטמן, התחיל את ההצבעה על ההסתייגויות

רוטמן, התחיל את ההצבעה על ההסתייגויות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"גם במהלך החוק הקודם חוק יסוד השיפטה שעסק בוועדה לבחירת שופטים שהוכנסו בו שינויים רבים לפני הקריאה השניה והשלישית הוצגה הסתייגות על ידי סיעת המחנה הממלכתי ויש עתיד ומיד כשהיא התקבלה על ידי הוועדה חברי האופוזיציה משכו אותה. זה מראה שאין לאופוזיציה שום נכונות לפשרה" אמר.