אחרי חודשים של נתק: ביידן ישוחח היום עם נתניהו

לראשונה אחרי חודשים, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ישוחח היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הרפורמה המשפטית, ימים לפני ההצבעה על ביטול עילת הסבירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/23 15:35 כח בתמוז התשפג

אחרי חודשים של נתק: ביידן ישוחח היום עם נתניהו
נתניהו וביידן, צילום: Marc Israel Sellem/POOLArie Leib Abrams/Flash90

מאז נבחרה הממשלה לפני כחצי שנה, היחסים בין הממשל הישראלי לזה האמריקאי מתוחים. בעוד השיח המקצועי בין הצדדים נשמר לחלוטין, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן טרם הזמין את ראש הממשלה, בנימין נתניהו לביקור רשמי בבית הלבן ואף מתח ביקורת על ממשלתו שהגדיר אותה "אחת הממשלות הקיצוניות". על פי פרסום של העיתונאי ברק רביד, הנשיא ביידן צפוי לשוחח היום (ב') עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו לאחר חודשים שהשניים לא שוחחו.

על פי הפרסום, בשיחה ידונו שני המנהיגים על הרפורמה המשפטית, ימים לפני ההצבעה על ביטול עילת הסבירות. עוד דווח כי המגעים לקיום שיחת הטלפון החלו לפני כמה ימים, עוד לפני אשפוזו של נתניהו בבית החולים בשבת האחרונה. בכירים אמריקאים אמרו כי ביידן רוצה לשוחח עם נתניהו עוד לפני פגישתו עם הנשיא יצחק הרצוג ולכן יזם את השיחה.

העיתון האמריקני בביקורת על ביידן: "מתייחס לישראל גרוע מלאיראן"

נזכיר כי ביום שישי האחרון, העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" מתח היום (ו') ביקורת על הנשיא ביידן ועל התנהלותו מול ממשלת ישראל ועל העומד בראשה, בעקבות יחסיו המתוחים עם ראש הממשלה נתניהו.

ביידן ונתניהו

ביידן ונתניהו בביקור המדיני בישראל בשנה שעברה צילום: Amos Ben Gershom/GPO

במאמר בעיתון תחת הכותרת "מה יש לביידן נגד ישראל?", נכתב כי "מדוע הנשיא ביידן יוצא מגדרו כדי להשפיל, לבקר ולתת הוראות לממשלת ישראל? לפחות ברמה הרטורית, הנשיא והממשל שלו מתייחס גרוע יותר לראש הממשלה בנימין נתניהו והקואליציה שלו מאשר למולות של איראן".