350 אלף שקל: המהלך של צה"ל נגד חברות הסלולר ביהודה ושומרון

וועדת המשנה לענייני יו"ש מקדמת: החל מהחודש הבא: 350 אלף שקל על כל הפרה של קליטה סלולרית. יו"ר הועדה חה"כ סולומון: "כל השחקנים כאן מבינים את הצורך"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/07/23 17:29 כז בתמוז התשפג

350 אלף שקל: המהלך של צה"ל נגד חברות הסלולר ביהודה ושומרון
חיילים סמוך לכביש 60, אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ועדת המשנה לענייני יו"ש, בראשות חבר הכנסת משה סולומון, קיימה היום (א') דיון מעקב בנושאי תשתיות הכבישים ביו"ש וקליטה סלולרית על הצירים בנוכחות בכירי משרד התקשורת, המנהל האזרחי, צה"ל וגורמי ביטחון רבים.

ח"כ סולומון פתח את הדיון ואמר: רק הבוקר קיבלנו בתקוע תזכורת לחשיבות הדיון, כפי שאנו מקבלים כל שבוע, לצערי. אי אפשר להפריד בין הנושא הביטחוני לנושא התשתיות והקליטה הסלולרית על הצירים, הם כרוכים יחדיו ולכן נמשיך לפעול ולקדם אותם.

קצין במנהל האזרחי: קנס של 350 אלף שקל לכל חברה

במהלך הדיון אמר דודו כהן, קצין מטה לתקשורת במנהל האזרחי: "אין לנו יכולת כיום לאכוף, מלבד ביטולו של הרישיון ביו"ש לחלוטין, וייתכן שכלכלית הן ישמחו מזה. אנחנו בישורת האחרונה של אישור צו עיצומים, שיאפשר לנו אכיפה כלכלית. לפי הצו, ניתן יהיה להטיל קנס של 350 אלף שקל לכל חברה על כל הפרה. היות שעלות תורן היא כמיליון שקל, לא ישתלם להן להיות בהפרה לאורך זמן, והן יבחרו להשקיע בתשתיות. כרגע הצו מחכה לאישור משרד המשפטים, ואני מקווים שכבר במהלך חודש אוגוסט נוכל להחתים את האלוף על הצו והוא ייכנס לתוקף."

סולומון: איך הדבר הזה נמשך כל כך הרבה שנים

משה סולומון

משה סולומון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת המשנה, ח"כ משה סולומון אמר במסגרת סיכומו: כל השחקנים כאן מבינים את הצורך, מכירים את הבעיות ויש להם הצעות ופתרונות – אז איך הדבר הזה נמשך כל כך הרבה שנים?!
כשהצורך הביטחוני כה ברור לנו, אני גם חושב שאין מקום להסתפק ברף של 90% פריסה כמו בשאר הארץ ויש לבחון להגיע מעבר אליו. מציע גם למשרד האוצר לשקול בכל זאת אפשרות של תמריץ כלכלי לשם כך, ולא רק שהבעיה תיפתר דרך אכיפה כלכלית".