שוטר פינה מפגין ימין מהכביש - בן גביר התערב

שוטר פינה מפגין ימין מהכביש עם טיזר חשמלי - השר איתמר בן גביר הגיב בזעם ופנה למפכ"ל בתלונה כי המשטרה מפלה בין מפגיני ימין לשמאל: "מפקד המחוז הודיע לשר כי ינחה על טיפול משמעתי לשוטר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/23 12:46 כב בתמוז התשפג

שוטר פינה מפגין ימין מהכביש - בן גביר התערב
תיעוד האירוע, צילום: קובי דהן, צילום מסך

תיעוד שפורסם היום בבוקר (ג') מההפגנות באיזור צומת שילת שעל יד מודיעין, מראה כיצד כאשר מפגין ימני חוסם כביש, ניגש אליו שוטר באופן מיידי ובידו טיזר חשמלי. הסרטון עורר ביקורת רבה, בייחוד על רקע חסימות הכבישים הרבות היום של מתנגדי הרפורמה.

בן גביר

בן גביר צילום: צילום מסך

בעקבות כך, גם בן גביר החליט להגיב. בהודעה שפורסמה מטעם השר נכתב כי שוחח עם מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון, וביקש להבין מדוע קיימת אפליה באכיפה בין מפגיני ימין ומפגיני שמאל. עוד ביקש לדעת מדוע שוטר שלף אקדח טייזר אל מול מפגין ימין בודד, בעוד דבר כזה לא קרה מול אלפי מפגיני שמאל מהבוקר. מפקד המחוז הודיע לשר בעקבות פניית השר, כי ינחה על טיפול משמעתי לשוטר.

צפו בתיעוד התקרית

כאמור, בהפגנות מתנגדי הרפורמה נרשמו לא מעט אירועים חריגים. ביניהם, אחד המפגינים נעמד עם רכבו בלב המחאה ועל אף בקשות השוטרים להזיז את הרכב הוא סירב, מפגין אחר היכה באמצעות מוט עץ בסוס משטרה תוך ניסיונות לחבל ברגליו האחוריות. חשוד נוסף ריסס בתרסיס צבע באזור המחאה, ומוחה הצית אבוקה מתחת לניידת משטרה בצומת קפלן.

הפרות סדר ברחבי הארץ

הפרות סדר ברחבי הארץ צילום: Liron Almog /Flash90