בן גביר ביטל את השתתפות שחקן "פאודה" בכנס - זו הסיבה

בעקבות הענקת לגיטימציה לפיגועים נגד חיילים - השר איתמר בן גביר ביטל השתתפותו של שחקן "פאודה", הישאם סלימאן בכנס של המשרד לביטחון לאומי | לפני מספר שנים אמר השחקן על פיגועי טרור נגד חיילים: "זכותם להילחם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/23 10:22 כב בתמוז התשפג

בן גביר ביטל את השתתפות שחקן "פאודה" בכנס - זו הסיבה
בן גביר, מסר לנתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביטל את הופעתו של השחקן הישאם סלימאן, המוכר בעיקר בשל התפקיד ששיחק בסדרה "פאודה", בכנס רשויות של החברה הערבית בצפון שמקיימת הבוקר הרשות לביטחון קהילתי של המשרד לביטחון לאומי, זאת בעקבות התבטאויותיו, שעל פי בן גביר "מעניקות לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה"ל".

פאודה

פאודה צילום: יחצ יס

"חייל שנמצא בגדה ומישהו פוגע בו - לא חושב שזה פיגוע"

בראיון שהתקיים עימו בעבר צוטט סלימאן כמי שמצדד בפיגועים נגד חיילים ביהודה ושומרון: "זכותם להילחם ולהתנגד לכיבוש", אמר בריאיון ל"ידיעות אחרונות", "אני לא מקבל את הדרך שלהם, ולא רואה אותה כגבורה, אבל זכותם להילחם. אני שוחר שלום ולא מצדיק פגיעה באזרחים. אבל חייל שנמצא בגדה ומישהו פוגע בו - אני לא חושב שזה פיגוע. אם הוא בגדה ונלחם בפלסטינים ומתעלל בהם - הוא מממש את הכיבוש. הוא לא צריך להיות שם".

הישאם סלימאן

הישאם סלימאן צילום: צילום מסך

השר לביטחון לאומי אמר כי, "מי שנותן לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה"ל ואינו נאמן למדינת ישראל, לא יכול בשום אופן לקבל תשלום ממדינת ישראל ולהופיע באירועים של המשרד לביטחון לאומי. לא במשמרת שלי".