סמוטריץ' לא שולל את הדחת היועמ"שית: "נבחרה בניגוד לעמדתו של גרוניס"

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' סבור כי הממשלה צריכה לבחור יועץ משפטי שיסייע לה לממש את מדיניותה: "כשנגיע לחוק היועמ"שים, נסדיר את הסוגיות האלה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 10/07/23 15:42 כא בתמוז התשפג

סמוטריץ' לא שולל את הדחת היועמ"שית: "נבחרה בניגוד לעמדתו של גרוניס"
סמוטריץ': "אף אחד לא יקבע לציונות הדתית", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במשרד ראש הממשלה התקיים אתמול (א') דיון חריג אותו יזמו שרי הממשלה, ובו הם דרשו מהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מידע והסברים על התנהלות גורמי האכיפה נגד המפגינים שמתנגדים לרפורמה המשפטית. עם סיום הדיון, כמה מהשרים פנו לראש הממשלה, בנימין נתניהו לפטר את היועמ"שית. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' התייחס בישיבת הסיעה לקריאות של כמה מחברי הקואליציה לפטר את בהרב מיארה.

"מונתה בניגוד ליו"ר הוועדה דאז, נשיא בית המשפט לשעבר אשר גרוניס"

בתחילת דבריו, הזכיר סמוטריץ' כי היועמ"שית נבחרה בניגוד לעמדתו של יו"ר הוועדה דאז, אשר גרוניס. "הטרמינולוגיה של לפטר היא לא רלוונטית. עמדתי שכל ממשלה צריכה לקבל את הזכות לבחור יועץ או יועצת משפטית בתחילת הקדנציה בהליך ראוי בוועדת מינויים ובוועדת ניטור כפי שיש היום. היועצת הנוכחית מונתה בניגוד לעמדתו יו"ר הוועדה דאז, נשיא בית המשפט לשעבר אשר גרוניס. אני לא מוכן להיגרר לשיח הלא רלוונטי הזה". 

גרוניס

גרוניס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לדבריו, הממשלה צריכה לבחור יועץ משפטי שיסייע לה לממש את מדיניותה. "אני סבור באופן ענייני כשנגיע לחוק היועמ"שים, אני מניח שנסדיר את הסוגיות האלה. ממשלה נבחרת יכולה וצריכה בהליך תקין ראוי ומקצועי למנות יועץ או יועצת משפטית שיסייעו לממש את מדיניותה".

בהרב מיארה, פסלה את ההסדר הנוסף

בהרב מיארה, פסלה את ההסדר הנוסף צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צפו: ה‏מפגין התפרץ על סמוטריץ' באמצע הישיבה - זה המסר שהעביר

נאומו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בפתח ישיבת סיעתו, הופסק היום (ב') לאחר שמפגין ממתנגדי הרפורמה התפרץ לדבריו ותקף אותו. המפגין הטיח בסמוטריץ' כי "יש פה עם ישראל, ישראל לא רוצה רפורמה, הציונות הדתית בחרה באדמה ולא בעם, בצלאל תבחרו בעם ישראל". לאחר שהמפגין סיים את דבריו המשיך סמוטריץ' בנאומו.

סמוטריץ' התייחס בדבריו ליוזמה החדשה לכינון אסיפה מכוננת חדשה ואמר: "אני שומע בימים האחרונים כל מיני הצעות מוזרות שנועדו גם הן להרחיק את כובד המשקל מהכנסת, בית הנבחרים של העם. רעיונות על אסיפות מכוננות וכל מיני תחליפי דמוקרטיה. אני אומר באופן חד וחלק - הכנסת היא בית הנבחרים של העם".