הרב שמואל אליהו: "אנחנו לא רוצים את התרבות הזו אצלנו"

בתגובה לגל האלימות הקיצוני בחברה הערבית, מסביר הרב שמואל אליהו מדוע הוא מתנגד להשכרת דירות לערבים בעירו: "תרבות שרואה בירי כבוד" אך מסייג: "בוודאי לא כולם כאלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/23 10:43 כ בסיון התשפג

הרב שמואל אליהו: "אנחנו לא רוצים את התרבות הזו אצלנו"
הרב שמואל אליהו , צילום: קרן ידידות טורונטו

האלימות בחברה הערבית בישראל שוברת שיאים מידי שבוע ונראה שבכל פעם נשבר שיא חדש. רק אתמול נרצחו שישה אנשים במספר מוקדים של אלימות קשה, כולם בתוך המגזר הערבי. מי שמגיב לדברים הוא הרב שמואל אליהו. בעמוד הפייסבוק של לשכתו, פרסם הרב וסט בו הסביר את המשמעות של האלימות הקשה.

למה אני נגד השכרת דירות לערבים בצפת?

"חמישה נרצחו היום בחברה הערבית בתוך שעה קלה" הוא כותב, "הנרצחים הללו מצטרפים לעשרות נרצחים אחרים בחברה הערבית, רק בשנה האחרונה. כל אלו מצטרפים למאות הצתות של משאיות ואוטובוסים על ידי אנשי פרוטקשן מהמגזר הערבי. ואלו מצטרפים לפרעות שהיו לפני שנתיים בכל הערים המעורבות".

בן גביר בזירת הרצח ביפיע

בן גביר בזירת הרצח ביפיע. צילום: Fadi Amun/Flash90

בהמשך כותב הרב על הסוגיה הנפיצה של השכרת דירות לערבים בעירו: "אחר כך שואלים אותי בכל פעם מחדש למה אני נגד השכרת דירות לערבים בצפת? האם כל הערבים הם כאלה? התשובה היא שבוודאי לא כולם כאלה. אבל זו תרבות שרואה בירי כבוד. ולכן הם יורים בחתונות ובשמחות שלהם. ואנחנו לא רוצים את התרבות הזו אצלנו".

תוקף את חברי הכנסת הערבים

בהמשך מסביר הרב אליהו: "תזכרו שבכל המקומות הללו יש הסכמה שבשתיקה, כי אף אחד לא מעיד על הרוצחים הללו וכך המשטרה לא יכולה לתפוס את הרוצחים שמקבלים גיבוי מהסביבה" . עוד הוא מאשים את חברי הכנסת הערבים: "חברי הכנסת אחמד טיבי, איימן עודה, עופר כסיף ועאידה תומא סלימאן הצביעו נגד החוק למאבק בכלי הנשק הבלתי חוקיים. למרות שזה גובה מהם מחיר דמים גבוה".